Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Şubat '12

 
Kategori
Futbol
 

Bu işler öyle olmuyor! Trabzonspor 1-2 PSV Eindhoven

Bu işler öyle olmuyor! Trabzonspor 1-2 PSV Eindhoven
 

UEFA Avrupa Ligi 2.tur ilk maçında Beşiktaş'tan sonra, Trabzonspor da sahaya çıktı. Hüseyin Avni Aker Stadyumu'nda Hollanda ekibi PSV Eindhoven'ı konuk eden bordo mavili temsilcimiz, erken yediği gollerle sahadan mağlup ayrılarak turu zora soktu...

Aslında şu maç için öncelikle söylenecek bir şey var, PSV'nin Trabzonspor'dan daha güçlü bir takım olmadığını gördük bana göre. Maçın ilk yirmi dakikasını bırakıp tümüne bakarsanız başa baş bir mücadele vardı. Trabzon'da bir şeyler biraz daha farklı olsaydı, döndürülemeyecek bir maç değildi. Fakat ben bordo mavililerin mental olarak maça hazır çıkmadığını düşünüyorum.

Maçta ilk pozisyon Trabzonsporluların olmasına rağmen, ardından Hollandalıların geldiği iki pozisyon da gol oldu. Savunma oyuncuları rakibinin önüne yatıp çalım yedi, o topun orta sahadan nasıl geçtiği belli değil... Ciddi bir konsantrasyon eksikliği vardı bana göre. Çünkü eğer takım ve oyuncular kötü olsaydı, birçok pozisyonda daha PSV'yi durduramazlardı ama maçın ilerleyen kısımlarında durdurmayı başardılar. Kabus gibi başladı maç bu açıdan. Açıkçası bana göre gerçekten çok iyi bir takım değil PSV ve onlar Trabzon'dan çekinerek geldiler. İstediklerini de aldılar. İki pozisyon, iki şut ve iki gol.

Bence futbolcular ve Şenol Güneş nerede olduğunun maçın başında çok da fazla farkında değillerdi. Hani ben büyütmeyelim desem de, karşılarındaki takım Avrupa'da tecrübeli olan bir PSV takımı. Spor Toto Süper Lig karşılaşmalarındaki gibi olmuyor bu işler. En basidinden Burak Yılmaz. Dün akşam ne yaptı? Sadece iki şut çekti. Onun dışında ne top aldı, ne de başka bir şey yaptı. Sadece ofsayt pozisyonlarında görebildik onu. Bu durumda ben derim ki, Burak Efendi, Türkiye'de oynuyorsun gelene vuruyorsun da, Avrupa'da öyle olmuyor. Biraz çabala, biraz koş ve biraz akıllı oyna! Burak'ın en büyük eksikliği akıllı oynamaması bence ve tamamen hazırcı bir golcü.

Orta sahanın kolay geçildiğini gördüm. Zokora'nın yokluğu etkilemiş ama Colman da beklemediğimiz bir performans sergiledi. Yerine giren Alanzinho'nun da geride kalır bir yanı yoktu gerçi. Biraz da Serkan Balcı dikkatimi çekti. Bir pozisyonu çok iyi hatırlıyorum. Ceza sahasına topu sürükledi sol taraftan, kalenin yakınlarına geldi. Orada şut vuracaksın ya da pas atacaksın! Yoksa gelir alırlar o topu, çocuk oyuncağı değil ki bu. Çabalamasına rağmen onun da mantıklı bir futbol oynamadığını düşünüyorum.

Trabzonsporlu futbolcuları beğenmedim. Nerede Inter maçındaki takım? Biraz daha farkındalıkla oynamaları gerekiyordu. Şenol Güneş'in de buna göre hareket etmesi gerekirdi. Dikkatimi olumlu yönde çeken bir isim var, o da Olcan Adın. Avrupa'da ilk maçına çıkmasına rağmen, takımının en iyisiydi. Takımını sırtladı ve cesaretlendirdi. Attığı gol mükemmeldi, onun dışında da maçta canla başla oynaması ve takdire değer mücadelesiyle, alkışı hak ettiğini düşünüyorum. Bütün futbolcular onun gibi olabilseydi, PSV o staddan çıkamazdı. Fakat bunu yapamadılar, bir tek Olcan'ın mücadelesi yetmedi. 

İkinci maç için, bu futbolla şans görmüyorum. Biraz daha bir şeylerin bilincinde olunmalı ve bazı futbolcuların kulağı çekilmeli. Umarım Şenol Hoca bunu yapar ve bir dahaki maça çok daha iyi çıkar. Temsilcimize bir sonraki maçında başarılar diliyorum... 

 
Toplam blog
: 313
: 1350
Kayıt tarihi
: 21.03.07
 
 

1996'nın ilkbaharının dünyaya getirdiği birçok çocuktan biriyim. Milliyet Blog'da yazmaya yaşım h..