Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Aralık '13

 
Kategori
Güncel
 

Bu kadar güçlü bir iktidar bunları neden beceremedi?

Bu kadar güçlü bir iktidar bunları neden beceremedi?
 

Yirmi birinci asra geldik, ideolojilerde, yönetimlerde ve eğitimde denenmemiş yöntem kalmadı. Bizimkiler hala deneme-yanılma ile ilerliyorlar. Tabiri caiz ise; elektriği yeniden keşfediyorlar.

Bu ülke gerçekten ilerlemeyecek. Bu ülke gerçekten de geri kalmaya mahkûmdur.

Gidersin dünyanın başka ülkelerine, gezersin, hangi eğitim şekli ne kadar başarılı olmuş, hangi yönetim şekli başarılı olmuş, aksaklıkları nelerdir, getirir kendi kültürüne uymayan birkaç madde olabilir, bunları değiştirir, düzenlersin ve uygularsın. Bu kadar basit.

Senin ülkende bunca üniversite var. Bu üniversiteler ne işe yararlar, buradaki bu kadar öğretim üyesi ne işe yarar. Bunlardan neden yararlanılmaz. Ülkenin yönetimi için neden harekete geçirilmezler? 

Yönetim ve eğitimdeki yasaların düzenlenmesinde ve yeniden yapılandırılmasında siyasiler kendi başına giderlerse bu iş olmaz. Bu işler bilim işidir. Eğer doğru bir iş yapacaksanız bilimsel yapacaksınız, siyasi değil. Siyasi adımlar bir iktidar dönemi boyunca sürer. Öteki geldi mi onu değiştirir. Bazen bakıyorsunuz iktidar kendi uygulamasını bile kısa sürede değiştiriyor. 

İşte anayasa, aynı akıbete uğradı. Eğitim sistemi, aynı akıbete uğradı. En kötü anayasa ve en kötü eğitim sistemi.

Bu kadar güçlü bir iktidar gelmemişti. Bu gücüne rağmen, bu hükümet için basit olan işleri neden düzeltmiyor, anlamış değilim. Onca zor işleri başar, şöyle yoldan geçerken elinin ucuyla düzeltebileceği basit işleri hala düzeltemedi. Neden?

 

   

 
Toplam blog
: 358
: 1023
Kayıt tarihi
: 03.09.08
 
 

  Ne elimde garantim var ikinci bir soluğu almaya Ne aklım erer dünyayı yıkıp ta yeniden ya..