Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ekim '07

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Bu kadar mı kolay olur? İrmik helvası

Bu kadar mı kolay olur? İrmik helvası
 

Küçükken annemin her yaptığını izleyip öğrenmeye çalışırdım. Zayıf ve iştahsızdım ama mutfağa büyük ilgim vardı. Annem işinden gücünden vakit bulup biz 3 afacana tatlı yapmaya karar verdiğindeyse dünyalar benim olurdu. ‘Ne zaman bitecek anneee? Anneee tatlı ne zaman soğuyacakk??’, delirtirdim annemi.. Önemli olan bir an önce bitip mideme girmesiydi. Annem ısrarlarımdan sıkıldığında irmik veya un helvasıyla kendini kurtarırdıJ

Zaman zaman beklemeyi sevmeyen o küçük afacana dönüşüyorsanız, en kolayı onu irmik helvasıyla kandırmak inanın. Malzemeler şu kadarcık (2 kişilik veya eğer mideniz genişse tek kişilik): 1 çay bardağı irmik, (şerbet için): 2 çay bardağı su, 1, 5 çay bardağı şeker, bir çimdikçik vanilya.

Artık malzemeyi verince gerisini tahmin ediyorsunuzdur. İrmik kavruluyor, şerbet pişirilip azar azar irmiğe yediriliyor. Aslında yapımı çok kolay bir tatlı ama çoğu kişi yapmak istediğinde malzeme miktarlarını arar durur. Bu miktarlar tamamen benim damak tadıma göre ayarlanmış. Şerbet için şekeri daha çok, suyu daha az koyarsanız helva daha sert oluyor. Ben bu malzemelerle pilavımsı yumuşak bir tatlı yapıyorum.

İrmiği kavururken sıvı yağla beraber çok az tereyağ kullanmanızı da öneriyorum. Sadece tereyağla da kavrulabilir, daha da lezzetli olur aslında. Tatlıyı yaptıktan sonra damağınızda bıraktığı tadın zevkine varın. Sade ama en çok aradığım, tadına bayıldığım bir tatlı. Baklavaya, şekerpareye tercih ederim ben. İçine fıstık bile atmam valla, öyle sade hali bile yeter)

Afiyet olsun.

 
Toplam blog
: 5
: 13678
Kayıt tarihi
: 15.06.07
 
 

Yemek yapmayı ve yemeyi seviyorum. Yemek kültürü ve yöresel yemekler ilgi alanıma giriyor. Bunları s..