Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Aralık '14

 
Kategori
Deneme
 

Bu memleket çok fazla Müslüman Türk kokuyor; dini ve etnik damgalama rahatsız edici

Bu memleket çok fazla Müslüman Türk kokuyor; dini ve etnik damgalama rahatsız edici
 

Dini de etnik kökeni de insanların hayatı olamaz. Türkiye’de böyle. Ve bu durum rahatsız edici. "Ben dinim için yaşıyorum"  Ben bunu diyemem şahsen. Ya da Türklük için. Veya şerefim için... Bunlar başka şeyleri olmayan insanların davranışı.

Din olsun, soy olsun, onur, ahlak vs olsun insanın sırtında bir elbisedir. Çıkarırsın, giyersin; tekrar çıkarır tekrar giyersin. Bunlar insanın kendisi olur mu ya! "Onurum var benim" Başka neyin var?

"Ben Müslüman’ım" O kadar basit bir insan ki Müslüman olmak ona yetiyor. İnancınız varlığınız değil özelliğinizdir. Hepsi olacak, dallarda çiçek gibi. Ama ağaç varlığınızdır. Çiçekler olmadan ağaç olmuyor mu? Müslüman, Türk olmasanız insan olmuyor musunuz?

Bunlar sizin aslında kimliğiniz bile değil. Kimliğiniz nüfus kâğıdında yazan isminiz. Siz o'sunuz. Annenizden Müslüman Türk olarak mı doğdunuz? Ceninken bırakın Müslüman Türk'ü insana bile benzemiyordunuz.

Bu kimlikle bütün diğer kimliklerin önüne geçmiş. İnsanlarımızı tanımlarken "Türk işte. Müslüman valla" diyoruz. Başka özelliği yok çünkü. Olsa "Işığı bulan" diyeceğiz örneğin.

Yaptıklarımızla öne çıksak... Türkiye dünyada Müslüman Türk algısıyla tanınıyor. Ama bakarsanız her milletin kendisini dünyaya tanıtan özellikleri var. İngiliz’i, İtalyan’ı, Fransız’ı, Alman’ı etnik kökenleriyle değil halk olarak yaptıklarıyla ön planda.

Dünyada Alman diye bir marka var. Alman’ı anlatmanız için tarihe bakmanız gerekmiyor. Bugünkü haliyle Alman'ı herkes biliyor. Ama Müslüman Türk'ü anlatmak için geçmişe bakmanız lazım. Çünkü bugün için bir şey yok.

Eğitimimizin, kültürümüzün, sanatımızın %90' ı Müslümanlık, Türklük, Atatürk, onur vs. ‘den oluşuyor. Bir kitap açıyorsun kapağında Türk bayrağı ya da cami resmi. Yani halk olarak becerikli, başarılı değiliz; böyle şeylerle kendimizi teselli ediyoruz.

Orhan Pamuk Nobel aldı, Türk bayrağı ile gezmesi hakkıdır. Ya da onurlu olması. Ya sen, ne Türk'ü, ne Müslüman'ı, ne onuru.  Ben sadece Müslüman Türk olarak kendimle onur ve gurur duymak istemiyorum. Dinini yaşadığı için değerli bir insanmış. O senin kendi şeyin, bana ne. E o zaman herkesi Müslüman Türk yapalım oturalım!

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..