Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Nisan '07

 
Kategori
Reklam
Okunma Sayısı
612
 

Bu nasıl çelişki?

Bu nasıl çelişki?
 

Her gün ya da gün aşırı televizyon ekranlarında , gazetelerde vahşet sahneleri ile karşılaşıyoruz.

Toplumumuzda özellikle de okullarda hızla yükselen şiddet, vahşet haberleri. Örneğin; Bir öğrenci herhangi bir nedenden dolayı başka bir öğrenciyi bıçaklıyor. Ya da kız öğrenci sırf erkek arkadaşı ile konuştu diye bir başka kız öğrenciyi sınıfın ortasında evire çevire dövüyor. Buna benzer pek çok örnek sık sık haberlerde birinci sıraya oturuyor. Bu da yetmiyormuş gibi öğretmen meslektaşını öğrencilerin gözü önünde vuruyor.

Son zamanlarda haberlerin bitmesine az bir süre kala yaklaşık sekiz dakikalık bir reklam arası veriliyor.

Bazı reklamlar o kadar çarpıcı ki. Örneğin; Bilinen bir bisküi firmasına ait bir reklam. Külhanbeyi görünümünde bir erkek öğrenci bütün hışmı ile bir sınıfa giriyor. Sınıftaki bütün öğrenciler bu öğrenciden korkuyor, tir tir titriyorlar. Ve bu sözüm ona öğrenci sınıf birincisi olan kız öğrencinin elindeki jöleli vb. kek’i almaya gidiyor ve reklam böyle devam ediyor.

Bu nasıl çelişki? Reklamlar’a geçmeden , haberlerde okullardaki şiddetten, çeteleşmeden söz edilip, eleştirilirken hatta ve hatta okullardaki şiddet ile ilgili istatistikler ekrana getirilirken. Kısacası, ”Yapmayın, etmeyin çocuklar, gençler” denilirken. Bir kaç dakika sonra aynı durum ; sanki bir öğrencinin diğerini korkutması, çete reisi gibi dolaşması vb.çok doğal bir hareketmişçesine reklamlarda gösterilmesinin ne gibi bir anlamı olabilir?

Başka bir örnek daha. Haberlerde herhangi bir fuhuş çetesinin ortaya çıkartıldığı, çökertildiği haberi yayınlanıyor. Hemen arkasından reklam kuşağında yine tanınan bir firmaya ait pencere sistemi ile ilgili reklamda; Bir bayan çenesinin avucunun içine almış düşünceli bir ifade ile “acaba ne yapsam” dercesine. Pencere kenarında oturmuş gazete okuyan eşine bakıyor. Bu görüntü devam ederken reklamın sloganı duyuluyor. ” Yanına hiçbir şeyi yakıştıramayacaksınız ”. Dikkatinizi çekerim eşinizin yanına değil, yeni taktırdığınız ya da taktıracağınız pencere sisteminin yanına. Bunun anlamı ne? Yani insana halı, vazo.. gibi kullanılıp atılabilen bir mal ya da meta olarak bakma, bakabilme hakkını kim kime veriyor. Böyle büyük bir çelişki nasıl olabilir?

Böyle bir reklam filminden sonra haberlerde fuhuş çetesinin çökertildiği ile ilgili haber yayınlamanın ne gibi bir anlamı kalıyor ki? Bir yandan tutup kişiyi mal gibi başkalarına satan kişiler yakalandığı için haber yapacaksınız.

Ama hemen arkasından reklam kuşağında insanın mal, eşya gibi görülmesi, gösterilmesi doğru imişcesine, desteklercesine bir reklam filmi yayınlayacaksınız.

Bu ve benzeri pek çok reklam filmi yayınlanıyor. Reklam filmlerini en dikkatli izleyen kesim ise çocuklar ve gençler.

Haberler, taş çatlasa yarım saat sürüyor oysa reklamlar akşam geç saatlere kadar televizyon kanallarında yayınlanıyor. Bu tip reklamlar aracılığı ile çocukların, gençlerin beyni bombardıman ediliyor.

Bu gençler, çocuklar bir gün bizlere doğruyu, yanlışı sorduklarında böylesine çelişkili görüntülerden hangisinin doğru olduğunu nasıl anlatacağız.

Bunu hiç düşündük mü ya da düşünüyor muyuz?

(http://www.reklamlar.tv)

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Öyle çok ki örnekleri... duyarlılığınızı kutlarım sevgi ve saygıyla

Meral Yağcıoğlu 
 11.04.2007 17:54
Cevap :
Yorumunuz için teşekkür ederim. Sevgi ve Saygılarımla  11.04.2007 22:29
 

beni en çok da trcellin reklamlarında çocukları istismar etmesi rahatsız ediyor. çocuk masumiyeti ve ticaret yan yana gelmemeli

mahalle baskıcısı 
 09.04.2007 7:04
Cevap :
Yorumunuz için teşekkür ederim.Sizinde belirttiğiniz gibi trcell reklamları beni de çok rahatsız ediyor.Özellikle de bir tanesi.Bana kalırsa reklam filmleri çok daha dikkatli çekilmeli ve işin sadece ticari yanı ön plana çıkartılmamalı,toplumsal değerler ve doğrular da dikkate alınmalı.Dikkatle izlendiğinde çok kötü örnek oluşturabilecek reklamlar bulunmakta. Selamlarımla  10.04.2007 12:43
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 226
Toplam yorum
: 476
Toplam mesaj
: 111
Ort. okunma sayısı
: 1331
Kayıt tarihi
: 26.01.07
 
 

1960 İstanbul doğumluyum. Kitap okumayı, yazı yazmayı, resim yapmayı ve yabancı dil'den Türkçe'ye..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster