Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Temmuz '08

 
Kategori
Haber
 

Bu nasıl dava?

Bu nasıl dava?
 

"Ergenekon davasını, ben Dreyfus davasına benzetiyorum"


Onursal Yargıtay Başk. Prof. Dr. Sami Selçuk bakın ne diyor;

"Ergenekon davasını ben Dreyfus davasına benzetiyorum.
Dreyfus davasında da toplum ikiye ayrılmıştı: ’Dreyfus yandaşları’ ve ’Dreyfus karşıtları’ diye.

Bizde de ’Ergenekon davasında iddianame boş lakırdılardan ibaret’ diyenler de var, ’Demokrasinin önünü açacak, ciddi’ diyenler de...

İki taraf da bunları söyleme hakkına sahip değil.

Hukuk bilinci olan bir toplumda herkesin bu konuda yargıya yardımcı olması ve susması gerekir.

Dünyanın hertarafında ilk soruşturma gizlidir. Türk Ceza Yasasının 277, 285 ve 288. ve BasınYasası’nın 19. maddeleri çiğneniyor." ...

Daha ortada iddianame yokken, belgeler 'sebil' gibiyken, ele geçirdiğimiz her harfi ganimet saydık, yanına da istediğimiz harfleri koyduk, adına da 'habercilik' dedik, sular seller gibiydik.

(Sızıntıların oluk olmuş aktığı zamanlardan bahsediyorum. Yorumlarımızla kararlar verip, o kararlar, o peşin hükümlerle "Vakit"siz öten horoz olduğumuz günlerden.)

Adına cumhuriyet tarihinin en büyük davası denilen 'Ergenekon'u 7'den, 70'e,
herkes konuştu, yazdı, çizdi.

Gerçekten bize has bir özellik midir ne, eskiden moda olan bir sözle benzetme yaparsak , ağzı olan konuştu.

Hala da devam ediliyor.

Meğerse, biz neler biliyormuşuz neler...

Ben bilmediğim için soruyorum:

Bu gidişe neden kimse dur demedi, demiyor, denemez mi?

Devletimizin böyle bir yaptırım veya engelleme gücü vardır sanıyorum.

Sayın Selçuk'un yukarıda belirttiği suç unsurlarını ve maddelerini başka bilen veya uygulaması gerekenler yok mu?

Yoksa, yargıdan önce yargı olup yargılama birilerinin işine yarıyor olabilir mi?

 
Toplam blog
: 660
: 862
Kayıt tarihi
: 15.04.08
 
 

Atatürk, cumhuriyet ve Türkçe sevdalısıyım. Hayatımda hiçbir konu veya olay karşısında 'keşke' de..