Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Temmuz '07

 
Kategori
Siyaset
 

Bu ne tepki bu ne oy?

Bu ne tepki bu ne oy?
 

Geçtiğimiz pazar günü hepimiz için çok önemli bir dönemden geçtik, Türkiye'yi 5 yıl daha yönetecek yeni hükümeti belirledik ve katılımımız karşılığında bizleri kara birer lekeyle ödüllendirdiler. Parmaklarımızın uçları karardı. Boyayı sürerken düşündüm, sol elimin işaret parmağını görünce hayal ettim. Acaba bu solun karardığı ve yenilgiye uğradığı seçim mi olacak, yoksa herkesin sol parmağını gösterip "İşte sola oy verdim, sol kazandı!" dediği seçim mi olacak? Seçim sonuçları açıklandı, ilk dediğim oldu. Sayın Baykal'a göre başarı, birçokları için de hüsran olan seçim sonuçlarından CHP %20 oyla çıktı. Açıkçası ilginç bir seçim geçirdik. Hakikaten tercihleri anlamak çok güç. Şöyle açıklayacağım:

*Sene içinde fındık fiyatı yüzünden ortalık birbirine girdi, Ordu ve Giresun sokaklara döküldü, AKP'ye sitem ettiler. Şimdi sonuçlara bakıyorum, bu illerimizden %50'nin üzerinde oy çıkmış! Bu nasıl oluyor demekten kendimi alamadım.

* Seçim sonuçları hızla açıklanıyor ve sıra Mersin'e geliyor. Bakıyorum inanılacak gibi değil, Mersin'de Kürt vatandaşlarımızın fazlalığını bilirim. Oradan Kürt vatandaşlarımızdan arkadaşlarım da vardır. Fakat seçim sonuçlarına bakıyorum, MHP birinci parti olarak çıkıyor. Kürt Sorunu'na bakış açısını bildiğimiz MHP ve benim için büyük sürpriz.

*İşte size bir başka ilginç seçim sonucu... AKP Baykal'ın doğduğu Antalya'dan 1.parti çıkıyor! Ya Hatay'a ne demeli? Alevi vatandaşlarımızın yoğun olduğu Hatay'da Alevilerin de sol görüşlü olduğunu biliyoruz. Bu ilimizde de AKP 1.parti!

*Peki "Ananı da al git" dediği çiftçilerimiz nerelerde acaba? Bakıyoruz ki tarım yoğunluklu illerimiz de tereddütsüz yola devam demiş. Şehitlere "kelle" demesine rağmen, vatandaşa "lan" deyip azarlamasına rağmen bu insanlarımız da "AKP" demiş. İlginç bir durum...

Sevgili dostlar, kimsenin siyasi tercihine lafım yoktur, AKP'yi kutluyorum umarım geçtiğimiz dönemdeki bazı inatlaşmalarından vazgeçer de sorunlar çözülür. Ama bu durum çok ilginç geliyor bana, bir çeşit "tükürdüğünü yalama" denebilir. Karadeniz'de fındık üreticileri ortalığı birbirine kattılar, sahil yolu için hükümete demediklerini bırakmadılar fakat son sözleri AKP. Çiftçiler türlü şeyler söylediler, protesto ettiler, kızdılar ama sonuç AKP. Şehit anneleri, Alevi vatandaşlar anlaşamadılar, hükümetle kavga ettiler, yine de AKP! Sadece bu açıdan değil, Yozgat gibi MHP kalesi yerlerden oylar AKP'ye giderken, Mersin ilimizde oylar MHP'ye gitti, kaldı ki bayrak yakma olayı Mersin'de olmuştu hatırlarsınız.

Öyle ya da böyle Türk halkı iradesini ortaya koymuştur ve AKP'yi 5 yıl daha görevlendirmiştir. Bu noktada AKP'ye düşen -kanımca- bir galip gibi "patron benim" havasını estirmesi değil, bir Türkiye partisi gibi, aldığı oylardaki %47'yi değil %100'ü temsil ettiğini bilerek hissederek karar almasıdır. Yoksa oluşabilecek olan çıkmazda en fazla zararı Türkiye ve onları ödüllendiren Türk halkı alır ki, bu hiçbir iktidar partisinin istediği sonuç olamaz.

Dostluk ve barışa...

Esen kalın.

 
Toplam blog
: 20
: 1301
Kayıt tarihi
: 10.07.06
 
 

Ben Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Uluslararası İlişkiler bölümünde eğitim görmekteyim. ..