Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Temmuz '08

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Bu ödül başka ödül

Bu ödül başka ödül
 

resim kaynağı: www.olayhaber.com



Muğla Gazeteciler Cemiyeti’nin her yıl , dallarında başarılı görülen gazetecilere vermiş olduğu ödüller bu yıl 25 Temmuz 2008 Cuma akşamı Milas’ta Milashan Otel’de düzenlenecek bir törenle sahiplerine verilecek.

Muğla Bölgesinden ödül kazanan bütün arkadaşlarımı kutluyorum. Gerçek Fethiye Gazetesi ve Kanal :F ailesinden ödül kazanan gazeteci arkadaşları dünkü yazısında Sayın Celal BOZKURT kutlamıştı. Ben de gazetedeki ödül alan köşe yazarı arkadaşların adlarını vererek kutlamak istiyorum.:

Gezi İzlenim Dalı Celal BOZKURT
Güncel Ekonomik Yazılar Akın TEZEL
Güncel Kültürel Yazılar Ünal Şöhret DİRLİK
Günlük Mizah Yazıları Nergiz DİRLİK
Günlük Fıkra Dalı Dr. Nuri KUZUGÜDENLİOĞLU
Güncel Sanat Yazıları Coşkun KARABULUT

Ben de 6 yıldan bu yana aralıksız yazmış olduğum Gerçek Fethiye Gazetesi’nin bir köşe yazarı olarak bu ödüle 3. kez layık görülmenin mutluluğunu yaşıyorum. Bu ödülün benim için çok ayrı bir yeri ve önemi vardır.

20 yılı aşkın bir süredir yazın ve edebiyat dünyasında uğraş vermekteyim. Dolayısıyla zaman zaman çeşitli çalışmalarım nedeniyle ödüllendirildim. Ama “Gazetecilik Ödülü” almak benim için inanılmaz bir onur ve mutluluk yaşatmıştır.

Neden? Diye sorulacak olursa anlatayım. Ben ilkokul yıllarında rahmetli babamın küçücük ayakkabı tamir dükkanında yaz tatillerinde çalışıp babama yardım ederken, bir yandan da o işlerin arasında eski gazetelerin harflerini keserek yan yana anlamlı cümleler kurup bir karton üzerinde “tek sayfalık gazete” hazırlıyordum. Gazetelerden kestiğim hazır harflerden bir gazete çıkarmak en büyük tutkumdu. Babamın kızmalarına maruz kalsam da boş kaldığım her fırsatta bu zevkli işime devam ediyordum.

Ayrıca Sarıkamış Ortaokulu’na gittiğim 1968-70 yıllarında günlük harçlığımdan gazete alıp okuyordum. Yani evde kimse gazete okumazken ve bugün bile çoğu evde gazete okunmazken, ben 13-14 yaşlarımda her gün muntazaman 25 kuruşluk harçlığımla Hürriyet Gazetesi alıp okuyordum, bilmecelerini çözmeye uğraşıyordum. Hem de gazetenin ertesi günü ancak ulaşabildiği Sarıkamış gibi bir kasabada….

Sonra lise bitti. Üniversite sınavlarında 3. tercihim olan İstanbul Gazetecilik Yüksek Okulu’nu kazandım. Aksaray’da bir yerdeydi. Gittim kaydoldum. Bu arada Sarıkamış Lisesi’ndeki Sosyoloji hocam ( Adı Fatih ‘di ama soyadını anımsamıyorum.), gazeteci olmak yerine, sosyoloji, felsefe okuyarak yazar gazeteci olmam için ısrar etti. Liseyi birinci bitirdiğim için kazandığım okuldan başka okullara da girme hakkım vardı. Ve gidip Ankara Hacettepe Üniversitesi Sosyoloji Bölümüne girdim. 5 yıl sosyoloji, felsefe, psikoloji, antropoloji falan okuyup , üniversiteyi de 2. sırada bitirdim.

Ve 1980 yılının Temmuz ayında üniversiteden mezuniyet, iki ay sonra 12 Eylül ihtilali derken gazetecilik okulundan vazgeçip, sosyoloji, felsefe okuyarak “yazar gazeteci” olayım derken , ülkenin kargaşa ortamında biraz İngilizce bildiğimden bir bankanın dış ticaret bölümünde zar zor iş bulabildim. Sonra uzun süren bankacılık yılları, banka müdürlüğü ve hayat şartları derken 23 yıl öyle gelip geçti. Gazetecilik, içimde hep bir uhde olarak kaldı.

Şimdi Gerçek Fethiye Gazetesi’nde yazmamın ve ödül alınca sevinmemin nedeni de işte hep bu “ geç kalmışlık hali.”

Bana “ yazar gazetecilik” yapma şansı verdikleri için Gerçek Fethiye Gazetesi’ nin Genel Yayın Yönetmeni Sayın Sıdıka KÖLEMEN ve Erdoğan CANKUŞ başta olmak üzere bütün çalışma arkadaşlarımı seviyorum ve onlarla çalışmaktan mutluluk duyduğumu ifade etmek istiyorum..

Ve ödüle layık gören Muğla Gazeteciler Cemiyeti Başkanı Sayın Ünal TÜRKEŞ ve ekibine sonsuz teşekkürler.
 
Toplam blog
: 264
: 1128
Kayıt tarihi
: 30.04.07
 
 

1956 Sarıkamış Kars doğumluyum. 6 şiir kitabım ve 2 deneme kitabım var. son kitaplarımı B..