Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Şubat '15

 
Kategori
İlişkiler
 

Bu olay nefes aldığım sürece beni rahatsız edecek

Bu olay nefes aldığım sürece beni rahatsız edecek
 

Günlerden beri yaşadıklarımızla zaten pek yerinde sayılmayan ruh halimizin daha da bozulacağına dair endişelerim var ve hiç geçmiyor artık.

Toplum yay gibi gerilmiş, memleketimde herkes bir garip meclisteki şiddet de cabası...

Şimdi gelelim bugünki yaşadığımı sizlerle paylaşmaya.

Günün ilerleyen saatlerinde bizim mahalledeki mahalle bakkalına gittiğimde mahalle sakinlerinden bir kaç dost, ahbap yine gündemle ilgili söyleşirken kapıdan giren, elinde bir naylon torba taşıyan üşümüş minicik elinde iki çift çorapla, utangaç bir tavır ve incecik sesiyle yanımıza yaklaşan yedi sekiz yaşlarındaki oğlan ''çorap alır mısınız '' diyince bakkaldaki tanıdıklardan birisi yahu burada çorap satılır mı edasıyla bir bakış fırlattı, zaten utanarak çorap satmaya çalışan çocuğa...

İçimde fırtınalar koptu, döndüm elimi cüzdanıma attım yirmi lira çıkardım çorabı geri alması konusunda ısrar ettim, bir başka satış için kullanır diye düşündüm.

Sonra öyle bir cevap geldi ki çocuktan akşamımı bitirdi.

Sadece akşamımı değil tüm günümün yaşanılan gerginliğini de içimde bitirdim.

Utandım, sıkıldım, ağlamamak için kendimi zor tuttum.

Evlat bana dönüp'' abla bu parayı bozdurmam gerek üstünü verebilmem için''

Ben atıldım''hiç bir şey vermene gerek yok al parayı cebine koy o çorabı da başka birine satarsın''

Çorabı yine ürkek bir tavırla bana doğru uzattı''abla ben dilenci değilim bu çorabı al lütfen''

Arkasına bakmadan bakkaldan çıktı gitti

Herkes birbirine baktı edilecek tek kelime kalmamıştı.

Sanırım buradaki tek söz ne kadar dayatma olursa olsun hiç bir çocuk içten gelmeden gözlerimin içine baka baka ben dilenci değilim demez.

Son günlerde insanlığımdan çok utanıyorum ama bu olay tuzu biberi oldu.

Her dondurucu an bana yirmi liraya satın aldığım en güzel çorabı elleri buz tutmuş incecik sesli o küçük adamı asla unutturamayacak tam tersine hep aklımın en derin kıvrımlarında nefes aldığım sürece rahatsız edecek.

 
Toplam blog
: 584
: 424
Kayıt tarihi
: 09.03.08
 
 

Sıradan bir yaşantım var.  Gezegeni, insanları, hayvanları seviyorum. Renklere aşığım. Okuyorum, ..