Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mart '09

 
Kategori
Öykü
 

Bu oyundan neden hoşlandığımı bilmiyorum?

Bu oyundan neden hoşlandığımı bilmiyorum?
 

Neden hoşlandığımı bilmiyorum bu oyundan? Tam bir oyun da sayılmaz. Tesadüfleden sonuçlar çıkarmak, belirsizliği belirli kılmak olabilir mi? Biraz yaratıcılık da denebilir.

O bembeyaz kağıtların üzerinde şekiller yaratmak. Bak senin için de bir taneyi birlikte yapalım. Dün Doktor Cemil Beye de bu oyunu yaptım. Samimi ifadelerle “Beğendim.” dese de, onun amacı beni çözmeye çalışmak. Çözse ne olacak? Ben kendimi biliyorum. O beni bilince ne olacak? Benden başka bir kişilik mi yaratacak??

İstersen bu oyunu sana da anlatayım.

Bu beyaz dosya kağıdının üzerine rast gele şekilde noktalar koyuyorsun. Sakın ha!! Aklından bir şeyler geçirip buna göre nerelere nokta koyacağına karar verip bir şekil yaratmaya çalışma, bırak doğal ol. Istersen gözünü kapat , sen yeter ki, kağıda noktalar koy . Bak senin uyarmıştım, bir şekil oluşturacak biçimde noktalar koyma !!!! Bırak doğal olsun. 25- 30 nokta başlangıç için yeterli sayılabilir.

Tesadüfler de bir sonuç yaratır. Her planlama bir sonuç içeriyorsa, tesadüfler de bir sonuç içerebilir.

Ressamın resme başladığında aklında olan ile bittiği anda olan arasında çok fark vardır. Hani o da planlamıştı! Yaratıcılıkta planlama olur mu? O zaman ressamların resim yapmasına gerek yok. Bu fotoğraf çekmek gibi olur.

Bu oyunda fotoğraf çekmek yok. Hamleler birer tesadüf olup, tesadüflerin sonucunda da sana özgün değer yaratmaya başlayacaksın.

Beyaz kağıdını noktalamayı bitirdin mi? Şu an çok sayıda noktadan başka bir şey görmüyorsun. Haydi , bu noktaları birer çizgi ile bir birine bağla. Ucu açık nokta kalmasın. Farklı , anlamsız ve tuhaf şekiller çıktığını gördün mü? Hayatta tesadüfen çıkanlar da başlangıçta anlamsız gelmiyor mu?

Biraz önce sadace noktalar olan kağıtta şu an tuhaf şekiller bulunmakta. Zaman geldi, haydi bu şekilleri süsleyelim ve birer varlık haline getirmeye bakalım. Kimisine göz, kimisine kulak, kimisine de el-kol ilave edince birer sempatik yaratıklar doğmadı mı? Bak ! Soldaki sevimli bir cüce değil mi? Yoksa bana öyle mi görülüyor? Sen hala fark etmedin mi?

Çıkan; tesadüflerle, senin katkı sağlayarak senin için yarattığının toplamıdır. Hayatta bu değil mi?

NOT : Denediğinde şeklinden neler çıktı???

 
Toplam blog
: 55
: 4036
Kayıt tarihi
: 02.03.09
 
 

15 yıldır  İnsan yaşamı ile doğanın kuralları arasındaki benzerlik, kaos, değişim, kaostan düzene..