Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ağustos '09

 
Kategori
Futbol
 

Bu oyunu seviyorum...

Bu oyunu seviyorum...
 

Futbol her yerde futbol...


Çocukluğumdan beri hep futbolun içinde oldum. Gerek oyuncu, gerek teknik adam, gerekse yönetici olarak hep bu oyunun sevgisiyle yaşadım. Futbolu yaşam biçimi olarak benimsediğim ve bu oyuna olan sevgimden vazgeçemediğim için hayatımda bazı şeyleri ertelediğim bile oldu.
Tv kanallarında canlı veya banttan verilen maçları kaçırmamaya çalışırım. Ama esas tat aldığım stadyumda maç izlemek. Atmosferi koklayıp, tribün coşkusunu yaşamak...Her oyuncuyu ayrı ayrı gözlemleyip kafama not almak. Özellikle genç oyuncuları keşfetmeye çalışmak (daha sonra onları iyi takımlarda gördüğünüz zaman inanılmaz bir keyif veriyor). Oyun kurgusu ve sistemi ile ilgili yorumlar yapmak ve teknik direktörü eleştirmek....Bunların hepsi ayrı bir keyif...
Yalova'da yaşıyorum. Doğal olarak Yalovaspor taraftarı ve kongre üyesiyim. Düzenli olarak takip ediyorum. Oyuncuların pek çoğu sevdiğim kardeşim. Taraftar grubu "taksi gençlik" ismini almış ateşli gençlerden oluşan harareti yüksek bir grup. Zaman zaman tribünde yüksek atmosfer oluşturuyorlar.
Yalova üç büyük kentin(İstanbul, Bursa ve Kocaeli) ortasında bir şehir olduğundan şanslıyım aslında... Her yere ulaşım çok kolay. Bir futbolsever için büyük avantaj. Bende bunu değerlendiriyorum. Zaman zaman İzmit'e geçip Kocaelispor"u izliyorum. Numaralıda yerimi alıp taraftar grubu "Hodri Meydan"ın showlarını, verdikleri gönülden desteği, hiç susmadan takımı itmelerini seyrediyorum. Bazen Bursa'da Atatürk stadında Radikal tribününe yerleşip "Teksas"a yakın olmaya çalışıyorum. Teksas ayrı bir grup.Hep coşkulu, hep arzulu, hep dolu, hep ateşli hep destekçi...Onları izlerken bazen maçı kaçırdığım oluyor. Bursaspor pek çok takıma nasip olmayacak seyirciye sahip. İstanbul'a ise Kartalspor'u analiz etmeye gidiyorum çoğu zaman. Ya da Pendik'i ya da Maltepe'yi... Hepsinin kendisine has seyircisi ve futbol kültürü var. Ankara'da Gençlerbirliği'ni, "Gecekondu"gibi çok iyi bir taraftar grubuna sahip olan Ankaragücü'nü seyretme imkanım da oldu.
Sık sık da Şükrü SARAÇOĞLU'nda yerimi alıp, büyülü havayı soluyorum. Üç büyüklerin Avrupa kupalarında oynadıkları maçlara mutlaka gitmeye çalışıyorum. Ama esas hedefim (eğer ekonomik şartlarım yerine oturursa) tüm Anadolu'da maç izlemek. Avrupa hayalimde var aslında, Londra'da ve İspanya'da önemli bir derbiyi seyretmek gibi...Ama dediğim gibi önce Türkiye. Gittiğim her yerde, izlediğim her takım hakkında önemli bulduğum bilgileri sizlerle paylaşacağım. Özellikle tribünler ve genç oyuncular hakkında...
Futbolu sevmek aşkların en güzeli belki de. Ben bu oyunu seviyorum..

 
Toplam blog
: 3
: 552
Kayıt tarihi
: 11.08.09
 
 

1970 Kocaeli doğumluyum. Uzun yıllardır Yalova'da ikamet ediyorum. İlk, orta ve lise öğrenimimi Y..