Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Mart '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Bu platform da sadece günlük

Merhaba e-günlük
Yadırgama e-günlüğüm. Güncel ülke konularını en sert biçim de başka platformlar da dile getirdiğim için buraya sadece günlük yazmaya çalışıyorum. Neyi, hangi konuyu, ne zaman okuyacağıma da ben karar veririm...
Havanın böyle güzel olduğu zamanlar da, aklımdan hep balığa çıkmak veya piknik yapmak geçer. Ama sonra balığa çıkıp, teknede ki pislikleri, pet şişeleri, bira şişelerini denize atanlar, pikniğe çıkıp, mangal yapanlar ve giderken bütün pisliklerini aynı yere bırakanlar gözümün önüne gelir. Sonrasın da ev de balkon da oturur ve kendimce günümü gün ederim:)


Sevgili günlükcüğüm; Dün gece yolumu çeviren olmadı, köpeğimi rahat rahat gezdirdim. Sadece iğrenç bir olaya tanık oldum ve karışmak zorun da kaldım.
Benim oturduğum bina da defalarca tartıştığım pitbull besleyen bir sakin var. Genç bir çocuk ama beslediği hayvan karakterini ele veriyor. Mahalle de köpek sahipleri ile yaptığımız sohbetler de bir kaç kişi bana ön yargılısın çok iyi çocuk dediler. O çok iyi çocuk dün gece saat 23 sıraların da köpeğinin ağzına kalın bir halatı ısırması için vermiş ve ayağı ile de ağzına bastırıyor du. Hayvancağız halatı bırakınca da sopa ile dövüyor du. Hem de ne dövmek... Köpeğin sicili bozuk da olsa, katil de olsa, laboratuvar hayvanı da olsa, sevmesem de bir canlı idi. Zavallı avaz avaz ağlamaklı bağırıyor du ve dayanamadım gidip müdahale ettim. "Eğitiyormuş" Koruma köpeklerini koruma konusun da, çoban köpeklerini çobanlık konusun da, av köpeklerini av konusun da eğitmeye gerek yoktur. Onlar içgüdüsel olarak zaten o yapıyı taşır ve uygularlar. Bu hayvanı da ısırma konusun da eğitmeye gerek yok hayvan zaten ısırarak öldürüyor. Birine saldırdığın da ısırınca çenesi kitleniyor ve derin yaralar açıyor. KÖpek eğitimi hakkın da bir kaç kitap önerdim, hatta evden kitap verebilirim dedim ama nafile. Kişi kompleksleri doğrultusun da hareket etmekte. Bazıları böyledir. Güçsüzlüğünü başka bir şeyle örtmeye çalışırlar... (araba, iş, kadın, köpek vs) Bu delikanlıya söylenecek hiç bir şey yok. Hatta kendisine "bu cinslerin hafızasının kuvvetli olduğunu ve ilerki zamanlar da size veya bir yakınınıza zarar verebileceğini anlattım"
Değerli günlük, Eğer bu da hayvansever se ben hayvan düşmanıyım. Kesinlikle, pit bull, husky, kangal, alp çobanı, saint bernard, samoyed gibi köpek cinsleri besleyenler oturup bir kez daha düşünmeliler...
Bu arada sana geçen gün bulduğum kumru yavrusundan söz etmeyi unuttum. Gayet iyi sağlıklı ve hareketli. Yalnız bugün farkettim, galiba pençelerinin birin de bir sorun var. Neyse onu engellemiyor. Bugün epey uçuş talimi yaptık. Uzun uzun uçtu ama yere inince bütün tehlikeler onu bekliyor. Ben de gidip tekrar alıyor ve tekrar uçuruyorum. Yani her şey normal gidiyor:) O bile yapılan iyilikleri anlıyor. İlk gün elimi gagalamaya çalışarak kendini savunuyor du, şimdi hiç bir şey yapmıyor. Tüylerini havalandırmama bile izin veriyor:) İyileşince fön falan yaparım, güzel görünsün arkadaşlarına:)


Sevgili e-günlük; bugün 15 yıllık gözlem ve araştırmalarım sonun da bir tespit yaptım. (bilim adamı gibi yazdım değil mi) Dar alanlar da uzun süre çalışanlar ve benzer işleri yapanlar, (banka, devlet dairesi, mağaza, market gibi yerler) belli bir süre sonra iletişim, yetenek, düşünce ve mantık fakiri oluyorlar. Yani bir nevi beyin yıkama ve şartlanma olayına maruz kalıyorlar. Bu durum aile içine, arkadaş çevresine de yansıdığından iletişim bozukluğu bazan şiddete varan tartışmalara, kırgınlıklara, kopmalara neden oluyor. Yetenek gerilemesi veya gelişmemesi, becerme konusun da başarısızlığa, öz güven yitimeine sebep olmakta. Aynı şekil de bu kişiler de yeterli düşünememe gibi bir sorun çıkıyor. Yani; karşısındakini, olabilecek olayları, olması muhtemel gelişmeleri, yaşam da ve iş yerin de hayatı kolaylaştırabilecek atılımları nasıl yapabileceini düşünmeyi bile düşünemiyorlar:) Bu da gerçek yaşam da bazan sinirlilik, bazan zaman kaybı, bazan (çoğu zaman) randevuya geç kalma, bazan da kendini düşünme gibi olgularla ortaya çıkıyor. Mantık konusu ki; biraz görele bir kavram olmakla birlikte işleyişi çok basittir. Bu kişiler de mantık zamanla hiç kullanılmaz hale gelmekte ve bir şey söylenmedikçe yapılmamakta veya sorgulanmamakta... Bu durum; parasal rahatlık, kariyer, statü gibi gerçek hayatla hiç bir alakası olmayan soyut kavramları ön planda tuttuğu ve tatmin ettiği için göz ardı ediliyor. İşin gerçeği iler ki zamanlar da çıkıyor:)
Bu konuyu kendi notlarım da çok detaylı olarak açtım sevgili günlüğüm ama sana bu kadar yazayım yeter:)


Değerli e-günlüğüm. Akşam üzeri Akgün Emlak adında bir şirkete uğradım. Kendisi aynı zamanda hem ev, hem de iş yeri abonemdir. İşleri, piyasanın eskisi lduğu için çok iyi idi. Ancak bu sıralar o bile durgunluktan, boş boş oturmaktan, piyasa da büyük bir durgunluğun olduğundan söz ediyor ki; o da benim gibi arızalı olup asla işlerin kötülüğünden bahsetmeyenlerdendir. Eh artık Mücahit bey de (akgün emlak sahibi)böyle söylüyorsa piyasa gerçekten durgun demektir... (çay için teşekkürler) Bunları yazıyorum, çünkü bu blog'u okuyacağı için sinirlenmesini istiyorum:)
Gün için de o kadar çok yere uğruyorum ki e-günlük çüğüm, tek tek yazmaya kalksam öyle uzun olur ki, okuyan kimse sonunu getiremez:)
Yine ayrılma zamanı sevgili e-günlüğüm.
Pazartesi görüşmek üzere hoşçakal...
Her şey güzel, mutlu, uyumlu, anlaşılır ve sağlıklı olsun...

Biliyor musun? Dünya da her dakika, iki adet düşük şiddette deprem olmaktadır. (evet bu konuda uzman olduk)
Güzel söz: "Gerçek başarı, başarısız olma korkusunu yenebilmektir." PAUL SWEENEY

 
Toplam blog
: 512
: 549
Kayıt tarihi
: 06.02.08
 
 

Bir varmış, bir yokmuş... Sağlık, huzur, mutluluk. Başka hiç bir şeye önem vermem bu hayatta. Bu yüz..