Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ekim '07

 
Kategori
Güncel
Okunma Sayısı
427
 

Bu referanduma katılsak da mı katılmasak yoksa

Bu referanduma katılsak da mı katılmasak yoksa
 

Referanduma katılsak da mı katılmasak yoksa katılmasak da mı katılmasak?

Üç gün kala referandum yapılacak kanun maddeleri belli oluyorsa bu insanlarla alay etmek değil midir? Sırf bu yüzden referanduma katılmamak kanunen olmasa bile etik olarak ve vicdanen doğru bir yaklaşım olabilir.

Bugünlerde ortalıkta dolaşan bir de email var, kısaca 'referandum oylamasına katılmayın, %50 altında katılım olmaz ise reddedilmiş demektir ' şeklinde. Gerekçeleri de katılmayınca AKP'nin oy oranı ortaya çıkacakmış. Şimdi buna inanalım mı? Bizim millet organize hareket etmeye pek alışık değil ki? Nasıl olacak bu topyekün katılmamak?

Bu email ile bazı çevrelerin referanduma HAYIR demeyi düşünenlerin oylamaya katılmamasını sağlayarak referandumda evet çıkması için yapılmış kurnazca bir hile kokusu olabilir mi? Ya da bu arkadaşlar hesap kitap bilmiyor... Öyle kokular almıyor musunuz siz de? Çünkü açtım baktım ANAYASAYA'ya ÖYLE BİR MADDE GÖREMEDİM. Gerçi çok iyi de inceleyemedim madde madde. Aslında Chavez!i tutma nedenlerimden biri de halkına anayasayı okutturmuş olması. Herkes tüm kanunlar hakkında fikir değil bilgi sahibiymiş Venezuela'da anlayacağınız.

"21 EKİM ANAYASA OYLAMASINA KATILMAYIN. TÜM SEÇMENİN % 50 DEN FAZLASININ OYU GEREKLİ , KATILMAYIN Kİ AKP OYLARI BELLİ OLSUN "diyen haberlere inanalım mı inanmayalım mı? Katılsak da mı katılmasak katılmasak da mı katılmasak? Ne büyük dert oldu şimdi hele gecenin bir saatinde. Sonra yanlış bir şey yaparsak olacaklardan sürekli sorumluluk duyup ezlebilir insan. Bu konuda bilgisi olanlar sayfama yazarsa sevinirim. Kaynak da gönderirlerse fena olmaz. geç cevap alma olasılığını da kabul etsinler.

Bir arkadaşıma sordum

"BU KOCA BIR YALAN sen de nasıl inanırsın diye bağırmaz mı yüzüme yüzüme.."
Diğeri de AKP'nin seçmenlerini görmek için katılmayacakmış.

Anayasa da burada internette elinizin altında. Ben adresini de yazayım ama olur da güvenmezseniz kendiniz de bulabilirsiniz TBMM sayfasından.

Bu gece çalışkanlığım üzerimde. Bu nedenle ilgili maddeyi bile yazacağım bilgilendirmek için sayfanın sonuna.

Halkoyuna sunulan Anayasa değişikliklerine ilişkin kanunların yürürlüğe girmesi için, halkoylamasında kullanılan geçerli oyların yarısından çoğunun kabul oyu olması YETERLİYMİŞ. Ama ayrıca ek bir madde düzenleme filan var mı artık bilmiyorum.

Bu referanduma katılsak da mı katılmasak diyorsanız tıpış da tıpış sandığa...

http://www.tbmm.gov.tr/Anayasa.htm


ANAYASA

YEDİNCİ KISIM

Son Hükümler

I. Anayasanın değiştirilmesi, seçimlere ve halkoylamasına katılma

MADDE 175. – (Değişik: 17.5.1987 - 3361/3 md.) Anayasanın değiştirilmesi Türkiye Büyük Millet Meclisi üye tamsayısının en az üçte biri tarafından yazıyla teklif edilebilir. Anayasanın değiştirilmesi hakkındaki teklifler Genel Kurulda iki defa görüşülür. Değiştirme teklifinin kabulü Meclisin üye tamsayısının beşte üç çoğunluğunun gizli oyuyla mümkündür.

Anayasanın değiştirilmesi hakkındaki tekliflerin görüşülmesi ve kabulü, bu maddedeki kayıtlar dışında, kanunların görüşülmesi ve kabulü hakkındaki hükümlere tâbidir.

Cumhurbaşkanı Anayasa değişikliklerine ilişkin kanunları, bir daha görüşülmek üzere Türkiye Büyük Millet Meclisine geri gönderebilir. Meclis, geri gönderilen Kanunu, üye tamsayısının üçte iki çoğunluğu ile aynen kabul ederse Cumhurbaşkanı bu Kanunu halkoyuna sunabilir.

Meclisce üye tamsayısının beşte üçü ile veya üçte ikisinden az oyla kabul edilen Anayasa değişikliği hakkındaki Kanun, Cumhurbaşkanı tarafından Meclise iade edilmediği takdirde halkoyuna sunulmak üzere Resmî Gazetede yayımlanır.

Doğrudan veya Cumhurbaşkanının iadesi üzerine, Meclis üye tamsayısının üçte iki çoğunluğu ile kabul edilen Anayasa değişikliğine ilişkin kanun veya gerekli görülen maddeleri Cumhurbaşkanı tarafından halkoyuna sunulabilir. Halkoylamasına sunulmayan Anayasa değişikliğine ilişkin Kanun veya ilgili maddeler Resmî Gazetede yayımlanır.

Halkoyuna sunulan Anayasa değişikliklerine ilişkin kanunların yürürlüğe girmesi için, halkoylamasında kullanılan geçerli oyların yarısından çoğunun kabul oyu olması gerekir.

Türkiye Büyük Millet Meclisi Anayasa değişikliklerine ilişkin kanunların kabulü sırasında, bu Kanunun halkoylamasına sunulması halinde, Anayasanın değiştirilen hükümlerinden, hangilerinin birlikte hangilerinin ayrı ayrı oylanacağını da karara bağlar.

Halkoylamasına, milletvekili genel ve ara seçimlerine ve mahallî genel seçimlere iştiraki temin için, kanunla para cezası dahil gerekli her türlü tedbir alınır.

*

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

kesinlikle !!! Zira sonuç ve evet ve HAYIRların oranları önemli ! Katılmamak ta bir protesto biçimidir. Ancak katılmayarak protesto eden vatandaş, sandığae gitse hayır oyu verecek olandır. Hayır oyları ise her evet oyundan alınan bir oy demektir. Ben her zaman pasif dineşten değil aktif direnişten yana oldum. KATILMAMAK BİR ÇEŞİT EVET OYLARINA DOLAYLI KATILIM DEMEKTİR. Anayasının 175.maddesi açıktır. Katılımın yarısından bir fazlası paketin anayasa maddesi olarak kabulü içinr yeterlidir. Evet bu referandum, tarihin en saçma sapan referandumudur. Ancak sonuçları itibarı ile orarlar açısından çok önemlididir. Mutlaka katılınmalı ve gereği yapılmalıdır. benim oyum HAYIR dır !!!

Neşe İleri 
 21.10.2007 4:09
Cevap :
Katkılarınız için çok teşekkür ediyorum. bakalım az kaldı ne çıkacak. Ben de katılmak ve aktif direnişimizi sandığa yansıtmaktan yanayım. selam ve sevgiler. Bu işte bir HAYIR var gibi geliyor. (İlyas Beye öykündüm de. )  21.10.2007 13:20
 

daha o e-mailler piyasaya cikmadan önce vermistim. KATILMAYACAGIM. Isin mevzuat tarafi beni ilgilendirmiyor. Dolayisiyla kaynak falan da vermeyecegim size. Karar gerekcem sudur: Referanduma konu yasal düzenlemeler, AKP yönetiminin o agzindan hic düsürmedigi "toplumsal mutabakat"i hasiralti ederek kendi saflarinda kotarip kendi mutfaginda pisirdigi "ustanin bugünkü önerisi" türünden bir spesiyalitedir. Ben o yemegi yemem. Tuz biber ekip katkida bulunmam. 17 YTL ceremesini cekip uzak dururum o yemekten. Kendileri pisirdikleri gibi kendileri yerler. 1982 Anayasa oylamasinda da böyle yapmistim. Hic pisman olmadim. Burada da vicdanen rahat olacagimdan eminim... Size daha sevimli öneriler getiremedigim icin üzgünüm:-) Sevgiler.

pirmete 
 19.10.2007 12:10
Cevap :
Yorum yazmış olmanız bile yeterli sayın Pirmete. Katkılarınız için teşekkürler. selamlar.  20.10.2007 0:31
 

Örnek bir vatandaşsın. Eskiden vatandaşlık dersi ve vatandaş tanımı vardı. Sen tanıma "cuk" diye uyuyorsun. Yazılarında kanunlar, yasalar, maddeler... Hukukçu olmalıymışsın.. Kendini tanıtırken edebiyatla ilgilendiğini yazmışsın. Biraz ilgilen de edebiyatçı olarak yorum yazayım ya hu:)) Anayasa oylamasına zamanım müsait olursa katılicim.. Selam ve sevgiler..

murat ertaş 
 18.10.2007 23:12
Cevap :
katkılarınız için sağolun. Biz Mustafa Kemal'in yazdığı yurttaşlık bilgisini okuyarak büyüdük:)) Esprinizde %1 bile gerçek payı olsa gurur duyarım. selamlar  20.10.2007 0:33
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 566
Toplam yorum
: 1972
Toplam mesaj
: 7
Ort. okunma sayısı
: 1318
Kayıt tarihi
: 11.07.06
 
 

Edebiyatla ilgileniyorum. Ayrıca amatörce belgesel film çalışmaları yapıyorum ve kültürel etkinlikle..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster