Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Eylül '10

 
Kategori
Güncel
 

Bu şarkıcılar neden "evet" dediklerini biliyorlar mı?

Bu şarkıcılar neden "evet" dediklerini biliyorlar mı?
 

Mefisto


Oylama gizli / kapalı yapılacakken, neden bazı insanlar çıkıp "ben evet vereceğim" diyorlar? Bunların birilerinin kumandası altında olmadığına inanmam çok zor. Ülkemizde hemen herkesin çok sevdiği ama benim sevmediğim Sezen Aksu neden çıkıp evet vereceğim diyor? İlan ediyor. Ona soruldu mu? O sözüne itibar edilen bir aydın mı? Öyle olsa bile neden ilan ediyor? Maddeleri okumuş doğru yorumlamış da ona göre mi evet diyor... Aynı sorular evet diyecek diğer şarkıcı ya da kendini aydın/sanatçı sananlar için de geçerli.

Gelelim önce neden Sezen Aksu'yu sevmediğime - ki ilk meşhur oldğunda şarkılarına, kendisine aşıktım... Ama zamanla... Ben bir sanatçıdan gerçek sanatçı ise ülke ve dünya sorunlarına aşina olmasını, zaman zaman bu konuda bir şeyler söylemesini, en azından eserlerine bunları taşımasını beklerim. Benim beklentim bu. Ama Sezen Aksu da hiç bir zaman böyle bir şey göremedik. Ne şarkı sözü olarak ne bir beyanat olarak. Bu bakımdan ÇYDD ile yaptığı Kardelen şarkısına hayret etmiştim, hakkında yanlış düşünmüş olduğumu düşünmüştüm.

Ama şimdi çıkıp evet vereceğim deyince tamam dedim yıllardır neden sevmediğim işte ortada. Kardelen olayı öyle arada derede olmuş bir şey... Sezen hanım 26 maddeyi okumuş mu? Yargının iktidara bağlanıyor olması "hayır"cıların en önemli hayır deme nedeni. Sezen hn iktidara bağlı bir yargı mı istiyor? Demek ki istiyor... Ya da -daha olası olan bu birileri ona evet de dedi...

Ülke sorunlarına, dünya meselelerine uzak, bihaber (habersiz), bu konularda en ufak beyanatı olmayan, konulara ilgisiz olduğu için, içselleştirmediği için şarkılarına, eserlerine haliyle taşımayan ama sanatçı geçinenleri sevmiyorum. Bunları bir programa çağırsanız ne kadar ne konuşabilirler??? (Ama bir Fazıl Say, bir Genco Erkal derinlemesine konuşabilir. Konuyu bilir. Görüşü vardır. Bunu doğru düzgün ifade edebilir, eder... )

Başbakan'ın "bitaraf (tarafsız) olan bertaraf olur" sözü doğru. Tarafsız olmak, çekimser olmak diye bir şey olamaz. Ne kadar aşağılayıcı bir durum tarafsız kalmak bir meselede, bir oylamada. Mecliste falanca kanun için oylama yapılıyor, bilmem ne kadar çekimser. Ya bu kadar görüşsüz bir insansan orada ne işin var? Bir tarfatan olmak zorundasın hakim/yargıç değilsen tarafsız olmak olmaz. Bu sebeple de oy pusulalarında EVET ve HAYIR var sadece, ÇEKİMSER yok.

Mefisto adlı unutamadığım filmde bir tiyatrocu (adını unuttum) Nazilere oyunlar sergiliyor. Tabii onların istediği oyunları. İşini yaptığını düşünüyor. Dediği: "ben sanatçıyım, her şeyi oynarım, tarafsızım". Eleştirenlere dediği bu. Yani ne nazilerden yanayım ne sizden diyor. Bu haliyle övünüyor sanki. Ancak en sonunda nazilerin bir şekilde onunla işi bittiğinde, filmin sonunda, hala "ben sanatçıyım ama..." derken, "hıh sanatçı!" diye yüzüne tükürmeleri... süperdir.

Bitaraf olmak hiç hoş değil. Zavallı bir durum.

Bir şeyleri okumadan bilmeden evet demek de hiç ama hiç hoş değil. Bir de kendisine sorulmuş gibi çıkıp "ben evet diyeceğim" diye ilan etmek. Aferin.... Bu tip insanlar hakkında iyi bir şey düşünmek imkansız benim için.

 
Toplam blog
: 71
: 1180
Kayıt tarihi
: 24.08.07
 
 

Çevremizdeki kalite(sizlik) ile ilgili yazılarım. Çevremizi kuşatan beton binalar, insanlar, iliş..