Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Nisan '12

 
Kategori
Yurtdışı Eğitim
 

Bu savaş, mücadele ettikçe güç kazanan bir savaşcının öyküsüdür.

Bu savaş, mücadele ettikçe güç kazanan bir savaşcının öyküsüdür.
 

Burcu Göker ve Eric Jenkins Newyork Stardivarius Konserlerinde


Burcu Göker'in 12 şubat 2010 da hocası Beth Newdome'yı kaybettiğini ve Florida State Üniversitesindeki doktora mücadelesinde bundan sonra yanlız olduğunu önceki yazılarımda yazmıştım. Bu zorlu mücadeleyi yeri geldiği zaman anlatacağım. Bu savaş yılmayan ve mücade ettikçe güç kazanan bir savaşcının öyküsüdür.

Beth'in ölümünden sonra çalışmalarına daha bir hızla sarılan Burcu'yu şimdi çok güzel olaylar beklemektedir. Bütün o acı olaylar sırasında Newyork'tan aldığı mesajlar ve telefonlar Burcu'ya keman kariyerinde yeni bir sayfa açmıştır.

Önceki yazılarımda Fransa Barbara Krakauer Provance Müzik festivalinde Burcu'nun konserler verdiğini ve bu konserlerde çok beğenilip festivale adını veren Barbara Krakaur'e ait bir milyon dolar değerindeki kemanın kendisine tahsis edildiğini ve bu çok değerli kemanla Fransa'da konserler verdiğini yazmıştım. Barbara Krakaur'in Newyork'ta yaşayan eşi  Burcu'ya A.B.D de konser teklifi getirmiş fakat Burcu Florida'ya gidiş hazırlığında bunları değerlendirememişti.

Burcu Beth'in hastalığının son günlerinde çok bunalmışken Newyork'tan Bill Krakaur'den bir telefon geldi. Newyork'ta Staridavarius vakfının da temsilcisi olan Bill, Burcu ve Eric'e mayıs ayında Newyork'ta iki konser teklifi getiriyordu. Bu konserler Long İsland Chamber Players ve Gradoux- Matt Rare Violin sponsorluğunda Newyork'un önemli konser salonlarından WMP Concert Hall ve Long İsland United Methodist Church'de gerçekleşecekti.

WPM Concert Hall daha önce Ray Chen, Sunto Sato ve Han bin gibi dünyaca tanınmış sanatçıların çaldığı bir salon. Bu salonda 7 mayıs 2010 gecesi  parlayan yıldızları sunan önemli bir konser dizisinde yer alacak olan Burcu Göker Enesco, Mendelshon ve Schoenfield'in eserlerini vakfın tahsis ettiği 1684 yapımı ve 5 milyon dolar değerindeki bir Stradivarius kemanla çalacaktı. Aynı şekilde 8 mayıs gecesi de Long İsland United Methodist Church'de aynı konser tekrarlanacaktı. Ayrıca Burcu ikinci konserin repertuarına A. Adnan Saygun'un Horon adlı eserini de ilave etmiş ve bu şekilde bir Türk bestecinin Amerika'da bir kere daha dinlenmesine vesile olmuştu.

Bu güzel konser teklifleri Burcu'ya bu elemli günlerinde adeta bir ilaç gibi geldi. Bu güzel haberi hasta yatağındaki Beth ile paylaştığında onun gözlerinde çok uzun zamandır görmediği ışıltıyı görmek Burcu'yu daha çok mutlu etti. Hemen Bili Krakaur'ı arayarak teklifleri kabul ettiğini bildirdi. Artık sıra organızasyonların gerçekleşmesine kalmıştı.

Yapılan planlamaya göre Burcu ve Eric Florida State Üniversitesindeki akademik dönemin sona ermesi ile mayısın ilk günleri önce Newyok'a geçecekler, konserlerini yapacaklar, sonra Türkiye'ye gelecekler ve 10 mayıs 2010 da Caddebostan Kültür Merkezi konseri ile Türkiye turnelerine başlayacaklardı. Bana herkes Burcu'nun Newyork'taki konserlerine  gidip gitmeyeceğimi soruyordu. Ben bu konserlere gitmek çok istiyordum. Çocuğumu Newyork'ta elinde Stradivarius kemanla o muhteşem salonlarda izlemek çok isterdim ama Türkiye'deki konserlerin tanıtım ve hazırlıkları görevi bana aitti ve bu görev sebebiyle şu anda Amerika'ya gidemezdim. Ama benim yokluğumu ona hissettirmemek ve bu güzel konserlerinde onun yanında olmak için çok sevdiğimiz dostlarımız İstanbul-Newyork gidiş biletlerini almışlardı bile.

Bu harika konseri ve yankılarını bir sonraki yazımda anlatacağım.

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..