Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Şubat '12

 
Kategori
Güncel
 

Bu sefer sert kayaya çarptılar. Ferdi Tayfur'a davasında başarılar diliyorum.

Bu sefer sert kayaya çarptılar. Ferdi Tayfur'a davasında başarılar diliyorum.
 

Kolaj bu sefer sert bir kayaya çarptı...


Esinlenme veya Kolaj Tekniği ile FSEK'i delmek, Türk Sinema ve Yazılı Sanatının Gelişmesinin Önünde Engeldir.

Ata Demirer'in yapmış olduğu filmi henüz izlememekle beraber bugün Milliyet gazetesindeki haberleri okudum ve bu haber benide yakından ilgilendiriyordu. Zira bende aynı dertten muzdarip olarak dava açtım, fakat bu sadece gariban türkücülere yada sesini duyurmak için ünlü senarist yada yönetmenlerden yardım isteyen yazarların başına gelmediğini görmek hayret verici.

Özellikle Ferdi Tayfur gibi 1970 li ve 1980li yıllara damgasını vuran, kasetleri milyonlar satmış, filmler yapmış birine olunca da pes artık diyorum pes.

"Bu iş Ferdi Tayfur’a yapılıyorsa, demek ki diğer yazarlara, sesini çıkaramayan gençlere neler yapılıyordur. Bu gençlere örnek olmak için buradayım. Başka hiçbir gayem yok"

Bu sözüne ve samimiyete yürekten inanıyorum. Kendisinin bu kadar açık yüreklilikle bu desteği vermesi benim gibi hakkı yenmiş insanlar ve eseri kolajlanarak karşısına çıkmış biri için son derece önemliydi.

Bu manevi destek için Milliyet aracılığıyla söylediği bu cesur sözlerden dolayı çok ama çok teşekkür ediyorum.

Kolaj Nedir?

Kolaj aslında resimde uygulanan bir tekniktir. Ben bunun sinemada veya eserlerin aşırılmasında da kullanıldığını davamın sürdüğü esnada yaptığım araştırmalarda öğrendim. Bugün yazınsal ve görsel sanatta aşırmalar yapılmakta, mesela sizin özgün ve sağlam bir hikayeniz var, kolajcı bunu alıyor içindeki karakterleri ve isimlerini değiştiriyor, mekanları değiştiriyor, sizin karakterinizin yaşadığı ne varsa kendi yarattığı karakterlere ekliyor. Mesela ana karakterinizin yaşadığı şeyleri kendi yan karakterlerinede yansıtabiliyor, bu işi öyle ustaca yapan adamlar minareyi kılıfına öyle bir sığdırıyorki siz bile eserinizin çalındığını bilseniz bile kanıtlamanız zorlaşıyor. İş kolajsal parmak izlerine kalıyor. Kolajı yapan ne yaparsa yapsın, tıpkı bir suçlunun olay mahalinde parmak izi bırakması gibi kendinin sandığı eseridede parmak izlerini silemiyor. Siz bu parmak izlerini bulmak zorundasınız. Zira çoğunlukla kendi eserinizden başka eserlerdende aşırma yapıldıysa aslında o eser sahiplerininde desteğine ihtiyacınız var demektir. Çünkü bütünü bununla tamlayabilirsiniz.

 
Toplam blog
: 722
: 3755
Kayıt tarihi
: 23.01.09
 
 

A.Ü İktisat Fakültesi mezunuyum, daha önce Kazakistan ve Hollanda'da eğitmenlik ve tercümanlık iş..