Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Haziran '07

 
Kategori
Turizm
 

Bu seneki tatilimde neredeyim? :))

Bu seneki tatilimde neredeyim? :))
 

Yaz demek; güneş, deniz, piknik, gezilere katılmak demek... Sokaklarda gezebilmek demek... Bunları sandalye ile yapmak o kadar zorki.. Malum ülkemizdeki mimari engeller ulaşım zorluğu ve bunların inadına sosyal olabilmek:)
13 senedir hastane dönemim dışında her sene yaz aylarında tatil yaptım:) İlk tatilimi Antalya'da kız kardeşimin yanında yaptım. Antalya'da yaşadığım uçak maceramı geçmiş yazımda sizlerle paylaşmıştım. Yanımda kız kardeşim olduğu için engelleri birlikte aşmıştık:)

Annemlerin Çınarcıkta yazlıkları var ama 1. katta ve asansör yok her dışarı çıkmamda kucakta taşınmam gerekiyor bu da bana sıkıntı veriyor. Biraz cesaret edip kendi başıma tatil yapmak istedim tercihim uçakla seyahat etmek oldu. Çünkü o kadar yolu otobüsle yolculuk yapmak, sıkıntı vereceğinden hep ucağı tercih etmek zorundaydım.

3 sene önce kızım Tuğba internetten araştırma yaptı ve sevinçle "anne senin çok rahat edeceğin bir otel buldum Marmariste. Otel 5 yıldızlı ve 2 tane handikap (özürlüye uygun) odası varmış. Otelin halkla ilişkiler müdürüyle konuştum kendi başına çok rahat edebileceğini söyledi. Otelin nette de görüntüsü çok güzel Marmarise gitmek istersen sana hemen yerini ayarlıyorum ne dersin?" dediğinde artık ülkemizde de engellilerin tatil yapabileceği yerler olduğuna sevinerek "tamam" dedim. Bende halkla ilişkiler müdürünü arıyarak durumumu ve ihtiyaçları arz ettim "Hiç çekinmeden gelin dediler. Bende öle yaptım yerimi ayırttım ve yolculuğa çıktım. Havaalanı Marmarise 2 saatlik uzaklıkta bir taksiyle otele ulaştım. Otel dış görünüşüyle muhteşem görünüyordu. Resepsiyonda güler yüzlü karşılıyarak odama götürdüler. İlk engelli kapıda yaşadım kapılar kartla açılıyordu ama kapının hemen önünde kocaman sutun vardı kartı yerleştirmek için sutunun yanından sandalyemle yanaşıcak yer yoktu. Görevli merak etmeyin siz odadan çıkmak istediğinizde bizi telefonla arayın biz yardımcı oluruz" dedi.

Odaya girdik oda o kadar dardı ki sandalyemle dönecek yer yoktu. "Merak etmeyin rahat etmeniz için bazı eşyaları cıkarırız" dedi. Banyoya baktım ilk önce banyoda sadece engelli lavobası vardı ama o kadar. Banyoda derin bir küvet vardı peki ben nasıl banyomu yapacaktım? Kim beni küvette indirip çıkaracaktı? Tuvalete oturabilmem için mesafe yoktu yer o kadar dardı ki. Şöyle düşündüm tuvaletin üstüne oturarak duşumu alsam bu seferde yerde su gideri yoktu. Beynimden vurulmuşa göndüm. Tekrar odaya girdim görevliye perdeleri açmasını istedim. Ne göreyim cam diye bir şey yokk. Duvar bittiğinde üst tarafta 40 cm cam var ve karşı binanın uydu antenleri görünüyordu. Hemen yetkili birin odaya gelmesini talep ettim. Derhal otelin genel müdürü geldi ve kendi gözüyle gördüğünde kendisi bile şaşırdı. "Size diğer bloktan bir oda bakalım Semra hanım"
Diğer bloka aynı binadan giriliyordu ve farklı bir asansör vardı orayada sandalyem sığmadı ayak basma yerlerim çıkarmak zorunda kaldık ve ancak bir görevli beni yukardan asansörle çağırdı ve çıkacağım katta ulaşabildim. Bu oda daha rahat ama banyo yine aynıydı üstelik çok güzel manzarası vardı ama bu seferde balkona çıkabilmem için önümde 2 basamak vardı hemen benim için seyyar bir rampa yapıldı. Bu otelde 8 gün geçirmem mümkün değildi sıkıntıdan ağlamak üzereydim ki, genel müdür beni otelin roofuna kahve içmeye davet etti.

Yine bir görevliyle roofa indiğimde genel müdür beni bekliyordu "Semra hanım sizden çok özür diliyorum yaşadığınız sorunları kendi gözümle gördüm ve çok utandım ve mahcup oldum size şunu itiraf etmeliyim ki 5 yıldızlı bir otel olabilmek için handikap odası olmak zorunda ve bu konuda bize yurtdışındaki turlardan baskı geliyordu bizde maalesef kullanmadığımız toplantı odasını bölerek 2 tane handikap odası kazandığımızı düşünerek bunu gerçekleştirdik. Ama sizinle beraber gördüm ki bunu başaramamışız. Üzgünüz. Size arabamı tahsis ediyorum ve yanınıza personel vererek size uygun kalacağınız bi otel bulana kadar bu arkadaşlarım sizin emrinizde. Bu arada kendisi telefonla araştırma yaparak beni Martı Resort'a yönlendirdi. Beni otel yetkililerinden Çetin bey karşıladı. Kalacağım oda hazırdı. Ve herşeyi ile düşünülmüş bir odaydı gözlerime inanamadım. Sadece yatak sandalyeme göre alçak kalıyordu ama Çetin bey bu sorunu bir yatak daha üstüne koyarak halleti:)

Odada her ihtiyacımı kolaylıkla hallediyordum. Otel cevreside sandalye kullanan kişiler için çok uydundu. Sadece güneşlenmek için sahile indiğimde şezlonga yatabilmem için bana görevliler yardımcı oluyordu. Ahh birde denize girmek sorundu benim için onuda şu şekilde halletim: Çetin beye yeni bir kova aldırdım :) Yarım saatte bir bana beach görevlileri deniz suyumu üstüme dökerek beni serinletiyorlardı :) Marmariste denizin tadını ancak böyle varabildim:)

Geçen sene Çetin bey Martı la pellaya geçmişti tatil zamanım geldiğinde yine kendisini aradım sesimi duyar duymaz: "Başımın belası yine mi sen bak bu sefer ben La pelladayım istersen buraya gel. Bakalım burda ne isteklerin olcak:) gel yine beraber çözeriz." dedi. Geçen sene de tatilimi La pellada yaptım. Handikap odası Resorttaki kadar uygun değildi. Odaya girer girmez gardorap kapılarını söktürdüm :) Çünkü oda dardı ve gardorabı kullanamıyordum. Odamda eşyalarımı yerleştirdim. Balkona çıktım kapı çaldı. Kapıyı açtığımda ''Hoş geldin sevgili Semra'' yazılı çok şık bir meyve tabağınla karşılandım. La Pellada belki ilk defa sevgi dolu bir tatil yaşamıştım gecen sene 1 temmuzda...

Bu seneki tatilim için değişik yerleri keşfetmek için başka bir yer düşünürken, yine marmaristen mail geldi. Mail Access Centres'in genel müdürü Özkan Karaer tarafından geliyordu. "Engellilere müjde Türkiye'nin ilk engelliler oteli açıldı" başlığı yer alıyordu maili inceledikten sonra Özkan beyi aradım. Konuşmamızın ardından ilk defa engelli birinin tek başına tatil yapmak istediğini duyduğunu söyledi. Telefonda aldığım bilgi ve www.accesscentres.com internet sitesinde açıklamalı görüntüleri ile yer aldığı kadarıyla her detayı ile araştırılmış ve uygulanmış bir otel.

Sanırım bu senede yolculuk Marmaris'e :)

 
Toplam blog
: 21
: 1227
Kayıt tarihi
: 02.12.06
 
 

1962 doğumluyum. 1994 senesinde geçirmiş olduğum bir trafik kazası sonucunda omurilik felçlisi oldum..