Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Kasım '08

 
Kategori
Siyaset
 

Bu sese kulak verin

Bu sese kulak verin
 

Google`dan aldim


Türkiye Büyük Millet Meclisi çatisi altında çeşitli suçlardan dolayı haklarında dosya bulunan ikiyüzün milletvekili bulunuyor. Suçlardan bazıları milletvekili olduktan sonra işlenmiş suçlar. Büyük bir çoğunluğunu ise milletvekili seçilmeden önceki dönemi kapsıyor. Anayasanın 76 inci maddesine göz atalım ve yazımıza kaldığımız yerden devam edelim.

B. Milletvekili seçilme yeterliliği

MADDE 76. – (Değişik : 13.10.2006 - 5551/1 md.) Yirmibeş yaşını dolduran her Türk milletvekili seçilebilir.

(Değişik : 27.12.2002 - 4777/1 md.) En az ilkokul mezunu olmayanlar, kısıtlılar, yükümlü olduğu askerlik hizmetini yapmamış olanlar, kamu hizmetinden yasaklılar, taksirli suçlar hariç toplam bir yıl veya daha fazla hapis ile ağır hapis cezasına hüküm giymiş olanlar; zimmet, ihtilâs, irtikâp, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, inancı kötüye kullanma, dolanlı iflas gibi yüz kızartıcı suçlarla, kaçakçılık, resmî ihale ve alım satımlara fesat karıştırma, Devlet sırlarını açığa vurma, terör eylemlerine katılma ve bu gibi eylemleri tahrik ve teşvik suçlarından biriyle hüküm giymiş olanlar, affa uğramış olsalar bile milletvekili seçilemezler.

Hâkimler ve savcılar, yüksek yargı organları mensupları, yükseköğretim kurumlarındaki öğretim elemanları, Yükseköğretim Kurulu üyeleri, kamu kurum ve kuruluşlarının memur statüsündeki görevlileri ile yaptıkları hizmet bakımından işçi niteliği taşımayan diğer kamu görevlileri ve Silahlı Kuvvetler mensupları, görevlerinden çekilmedikçe, aday olamazlar ve milletvekili seçilemezler.

Peki nasıl oluyorda anayasa böyle dediği halde konuyla ilgili milletvekilleri haklarında suç dosyaları bulunmasına rağmen milletvekili seçilebiliyorlar. Bu konuda sanırım yetkili kurum Yüksek Seçim Kurulu (yanlış hatırlıyor olabilirim) Bu konuya açıklık getirirlerse hem beni, hemde benim gibi düşünenleri aydınlatmış olurlar.

Daha önceki dönemlerdede askerliğini yapmamış milletvekillerinin varlığına şahit olmuştuk. Onların nasıl milletvekili olduklarının hesabını sormayınca, karşımıza farklı suçlardan sanık milletvekilleri çıktı. Eğer bunlarında hesabı verilmez ise yarın Meclis çatısı altında dürüst milletvekili görmekte zorlanacağız.

Meclis binası da şaşırdı, halkın iradesinin yansıdığı yer miyim, yoksa açık cezaevi miyim diye.

 
Toplam blog
: 377
: 711
Kayıt tarihi
: 05.08.06
 
 

Türkiye'yi ve Türk insanını çok seviyorum. Dünyada bütün canlıların yaşam hakkı olduğuna inanıyorum...