Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ağustos '17

 
Kategori
Futbol
 

Bu Sonuçlar İçin Değer mi 80 Milyon Euro Harcamaya

Sayın okurlar ne kadar zaman oldu bilmiyorum ama yazmıyordum. Çünkü düşünce sistematiklerimizden olaylardan bağımsız sıkıldım. Temel olarak hiç bir şeyimiz değişmiyor ve değişmeyecek. Bu nedenle sadece işim ve kızlarımla ilgileniyordum. Ancak bu sabah Sn. Başak Temiztaş' dan çok nazik bir mail aldım ve yine başlamaya karar verdim.

Olası ölçüde somut ve görünürde bu kadar önemli  gündem maddeleri varken önemsizmiş gibi duran  olaylar hakkında yazacağım. Sonra siz karar verin önemlilerde eğer benim bakış açıma sahipseniz (ki aman olmayın) halimiz nicedir.

Sayın okurlar biraz okuyanım varsa bilen bilir ben Anadolu Efes taraftarıyım. Basketbolu çok severim. Anlamadığım söylenemez. Futbolu sevmem. Anladığım söylenemez. Ayrıca futbolun fiziksel çalışma ve çalışma teknikleri dışında anlaşılacak bir şeyi var mı ondan da emin değilim. Şimdi  bu haleti ruhiye ve futbol bilgisine sahip biri olarak yazacaklarım hakkında bir yorumunuzu alırsam çok mutlu olurum.

1- Geçtiğimiz yıla kadar ve bence halen, Türkiye 1. ligi şampiyonu olma ve ayrıca ilk üçe girme olasılığı en yüksek (istisna yıllar hariç) 3 tane bildiğimiz takımımız vardır. BJK, FB ve GS. (Alfabetik sıra ile.)

2- Trabzonspor bildiğim kadarı ile o ilk yıllarında değil ama bu olasılığı zorlayabilir deniyor. Sanırım geçen yıldan beri de Medipol Başakşehir gündemde. Ama her iki takımında rutin olarak ilk üçe girmeleri zor gibi. 

3- Bu üç İstanbul takımı için bana göre her ne yapsalar veya yapmasalar 1. madde geçerlidir.

4- Bu üç İstanbul takımı şu anda yaptıkları her şeye (ve yapmasalar da)  rağmen katıldıkları Avrupa kupalarında en iyimser 2. turu oynarlar. Çeyrek final görmeleri zayıf olasılıktır. Yarı final olasılığı yoka yakındır. Final ve şampiyonluk sıfır olasılıktır. Ki zaten GS ve FB grupları oynayamadan olabilecek en zayıf takımlara (yorumculara göre) elendiler.

5- NTV sporda (şu anda sn. yorumcunun adını anımsayamıyorum ama cümlesini kesin olarak anımsıyorum) bir sn. Yorumcu GS' ın üç futbolcu için bonservis bedelleri, maaşları, vergiler vb tüm ödemeler dahil ve sanırım 3-4 yıllık süre  için 80 milyon EURO harcadığını / harcayacağını söyledi. (Bu üç futbolcudan sonra da alım yapıldı.)

6- BJK sanırım sadece Pepe için yıllık ortalama 3-4 milyon EURO harcadı/harcayacak ortalama bakılır ise.

7- FB, Başakşehir ve Trabzonspor' a gelmedim daha.

8- Allah aşkına yerelde ve dışarda alınacak sonucun/sonuçların bu kadar belli olduğu bir durum için bu paralar neredeyse emeklilik yaşı gelmiş (çoğununki da sanırım pek neredeyse değil öyle) hayatlarının belki de son sözleşmelerini imzalayacak futbolculara harcanır mı? Allah aşkına söyleyin yapılır mı? Değer mi?

Mutlaka futbola bu paralar harcanacak ise ve bence ortak bir havuz oluşturup yerli yabancı gerçekten genç (14-17) yaş grubu futbolcu adayları bir futbol akademisine alınıp yetiştirilemez mi? Hiç değilse 20 li yaşlardaki oyuncu çok daha ekonomik bedellerle profesyonel hayata geçirilip ve belki de çok iyi bedellerle satarak hem o gençlere hem bu kulüplere kaynak yaratılamaz mı? Bence sadece 80 milyon EURO bile bir futbol akademisi kurmaya yeter. Ama bu 5 kulüp bir araya gelse ve daha büyük bütçeli bir havuz yaratsa ve sonra bir nevi NBA draftları gibi ör: ligteki başarılarına göre bu yetişen oyunculardan öncelikli seçme hakkına sahip olsalar daha iyi değil mi?

Eğer kulüpler bu tür çözümler üretemiyor ise  hiç değilse Spor bakanlığımız Çin uygulamasının bir benzerini  yapıp 30 yaşından gün almış bir futbolcu alacak paran varsa o kadar parayı da bir futbol eğitim fonuna yatırırsın ben bunu yapar size satarım diyemez mi?

Bu düşündüklerim sadece en kısa vadeyi ve en basit hedefi düşünen bizler için çok mu hayal.

Ve hoş bulduk..

 
Toplam blog
: 226
: 558
Kayıt tarihi
: 16.08.06
 
 

15 Nisan 1959 İstanbul doğumluyum. Marmara üniversitesi siyasal bilimler fakültesi mezunuyum. Ancak ..