Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Nisan '13

 
Kategori
Güncel
 

Bu süreç veya başka yeni süreçler mutlaka biri başarılmalıdır

Başta muhalefet partileri olmak üzere herkes aklını başına toplasın.

Bu noktada ben milliyetçiyim, ben sosyal demokratım, ben Atatürkçüyüm, ben Anti AKP liyim, ben türküm ya da kürtüm v.s. bu nedenle bu süreci asla desteklemem demek "ben bu silahlı mücadelenin devamından yanayım, şehitler beni ilgilendirmez, Türkiye nin maddi kayıpları benim umurumda değildir v.s." anlamına gelmiyor mu?

Hele hele sadece oy uğruna ve bu çözüm gerçekleşirse AKP çok popüler olur, oylarını daha da arttırır düşüncesi ile karşı duruluyorsa bu bence çok büyük ve afedilmez  bir hatadır.

Maalesef CHP nin karşı duruşu tamamen bu nedenledir gibi durmuyor mu?

MHP nin ideolojisi gereği karşı durmasının herşeye rağmen bir anlamı var. 

CHP bir sol parti ise ve solculuk, yeni ve devrim niteliğinde olabilecek görüşlere açık olmak  ise CHP den beklenen bu mudur?

Aslında AKP nin yaptığını veya benzerini CHP yapmalıydı.

Bu yapılanlar aslında İslamiyetin başarısıdır. İslamiyetin sorun çözebilme gücünü göstermesi de önemlidir.

Bazılarına göre çok tutucu olduğu ileri sürülen İslami düşünceden, böyle bir  sorun çözücü fikir çıkması cesareti, inanın tamamen İslamiyet ve onun insani düşünceleri kaynaklıdır.

İnanın 30 yıldır yaşananlardan sonra böyle bir süreç içine girme teşebbüsü cesaret ister.

Öte yandan PKK lider kadrosu da anlaşılmaktadır ki silahlı mücadele ile bir yere gelemeyeceklerini, başarı sağlayamacaklarını anlamışlardır.

BDP içinde siyaset yapmak istemektedirler. Zaten BDP nin PKK nın partisi olduğu yeterince açık değil mi? Bu süreç devreye sokulmazsa bu gerçek değişecek midir?

Yani zaten PKK Türkiye de şu an siyaset yapmaktadır. Bu durum şehitler olmadan , yüzlerce kandırılmış kürt genci ölmeden, yaşlı-kadın-çocuk sivil ölmeden v.s. yine aynen devam edecektir.

Siyasi boyutta hiçbir değişiklik olmayacaktır.

Hatta bence 2 nedenle BDP oy kaybedecektir. Birincisi, PKK korkusu nedeniyle BDP ye oy verenler artık vermeyeceklerdir. İkincisi de  BDP nin gerçek düzeyi ve kapasitesi de yöre halkı tarafından daha gerçekçi değerlendirilebileceği için de BDP ye inanarak oy veren bir kesim de bence artık vermeyeceklerdir.

Örneğin alevi ve özellikle sosyal demokrat kürtler, bir sosyal demokrat  alevi lideri olan CHP, iyi bir söylevde bulunabilirse özellikle bu çözüm sürecinde bunu başarabilirlerse CHP ye geçecektir.

Sünni müslüman kürtlerin bir kısmı da bu süreci de başarmasının verdiği düşüncelerle AKP ye, hatta  kendilerini doğal olarak bir türk kavmi olarak gören kürtler  de mevcuttur bunlar da MHP ye oy vereceklerdir.

Ayrıca bence en önemlisi, PKK korkusu olmadığı için, kürtler içinde de farklı fikir ve ideolojilerin partileri doğacaktır. Muhtemelen dini düşüncesi ağırlıkta olan bir kürt partisi belki de hemen kurulacaktır.

Ben kürtlerin tamamen saflaşacaklarını sanmıyorum. 1000 yıldır kaynaşmış 2 toplumdan bahsediyoruz.. Bütün kürtlerin sadece BDP ye oy vereceklerini düşünmüyorum.

Bunları zaman gösterecektir

Ama kanın durması için herşeye değer, yeterki bu süreç başarılı olsun.

Muhalefet partilerinin bu derece karşı durması inşallah sürecin başarısızlığına neden olmaz.

Bazılarının, süreç başarılı olursa bölünmenin  olacağını, hangi donelerle düşündüklerini anlamak olanaksız. Asıl bu silahlı çatışma devam ederse ve kan davalarının sayısı giderek artarsa bölünme riski artacaktır.

Bu süreç başarısız bile olsa yeni yeni süreçler, yeni yeni fikirler birbiri peşi sıra mutlaka getirilmelidir.

TSK nın birçok komutanı da TSK nın yıllardır süren çok başarılı mücadelesine rağmen olayın ortadan kaldırılmaması nedeniyle, silah dışında çözümler denenmelidir demeleri boşuna mıdır? 

 
Toplam blog
: 94
: 313
Kayıt tarihi
: 23.06.09
 
 

1958 Nisan İstanbul doğumluyum. Ama tatiller dışında İstanbul'da uzun süreli yaşamadım. 1975 yılı..