Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ekim '07

 
Kategori
Teknoloji
 

Bu ürünü niye sattınız? Neden üretimden kaldırdınız? Nasıl yaptınız?

Bu ürünü niye sattınız? Neden üretimden kaldırdınız? Nasıl yaptınız?
 

16 Mart günü HP Pavilion DV6000 notebook aldım. Almaz olaydım. Bir de servisine gittim ki yarım saatte üç kişi aynı dertle geldiler: cihaz, kısa sürede çökmüş! Öğrendim ki "üretimden kaldırmışlar" Bunun tercümesi "piyasadan çekmektir. Onun da bir anlatımı firma kararıyla toplatmak olarak yorumlanabilir. Teknosa ve HP bu ürünün piyasalaştırılmasından müteselsilen sorumludurlar.

Teknosa satışlı HP markalı Pavilion DV6000 cihazım neredyese bir aya yakındır serviste. Benim açımdan "gizli ayıplı bir ürün" söz konusudur. Bendeki ürün "CN..." koduyla başlıyor. "Çin'de mi üretildi?" diye sordum (Çin'e itirazım yok çünkü dünya çapında üretimler de var) Dediler ki; "hayır, Avrupa'da"çeşitli yerlerde" Dikkat ediniz "çeşitli yerlerde..." bunun da bence terminolojik açılımı "toplama" ürün diye tabir edilse gerekir.

Teknosa ve HP firmalarının sorun çözme yeteneklerini müşterileri lehine değerlendirdiklerini kendi olayım bağlamında söyleyemem. Mağdurum. Ama mağlup olmayacağım.

Ülkemizdeki yasaların iyi niyet taşımayan firmalara inisiyatifi en az tanıyan şekilde hayata aktarılması için bu örnek olay elde bir, bütün duyarlı vatandaşlarla dayanışma içinde olmak benim vatandaşlık hakkımdır. Onu arayacağım. Aramaktayım. Ve benzer deneyimleri yaşamış ve yaşamakta olan vatandaşların neler çektiklerini şimdi çok daha iyi anlamaktayım.

HP ve Teknosa bu olup biteni Türk tüketicisine layık görüyor mu? Reklama ihtiyaçları yok! Dünyanın gelişmiş sayılan bir ülkesinde bin dolardan fazlaya sattığın ürün haftalar içinde tüketicinin elinde kalırsa o firmalar ne yaparlar bir bakalım! Bakacağız...

Bu gibi olaylar Türk sanayinin dışa açılma, dış yatırım çekme ve rekabet gücünü de etkileyerek tüm sektöre ve sektör üzerinden ekonomiye de çok olumsuzluklar yaratan olaylardır...

Eğer aldığım bilgiler doğruysa şimdi soruyorum bu ürünü niçin sattınız? Neden üretimden kaldırdınız? Nasıl yaptınız?.


 
Toplam blog
: 374
: 491
Kayıt tarihi
: 16.08.06
 
 

Merhaba! Toplumsal, siyasal, ekonomik ve kültürel olgularla ulusal ve evrensel düzlemde ilgilenme..