Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Kasım '11

 
Kategori
Kitap
 

Bu yıl farklı olacak

Bu yıl farklı olacak
 

alıntıdır


Her yeni yıl yaklaştığında aynı şeyler geçer çoğumuzun içinden. “Bu yıl farklı olacak” deriz.

Güzellikler bekleriz, sağlık temenni ederiz, ayrılıkların yaşanmamasını diler mutluluğun resmini çizeriz.

Maeve Binchy de bu kitabında sıradan insanların yeni yıla girişlerinde yaşadıkları mutlulukları, kırıklıkları, ailevi meseleleri incelemiş.

On beş farklı öyküyü konu alarak öyle güzel mesajlar vermiş ki…

Kitabın ilgimi çeken tanıtım yazısından bir kesit  paylaşmak istiyorum;

“Yeni başlangıçlar heyecan vericidir. Duygular evrenseldir. Ancak değişim cesaret ve mücadele gerektirir.

Sıradan insanların, sıradan hayatları...

Bu Yıl Farklı Olacak, yeni başlangıçların, yeni bir yıla girmenin heyecanının yarattığı büyülü atmosferin okuru çepeçevre sarmaladığı, her satırında Maeve Binchy’nin çekici, kıvrak ve sade anlatım yeteneğinin hissedildiği on beş hikâye...

Geçmişe duyulan özlemin yerini alan modern yaşamın temposu... Yeni yıl arifesinde duymaya alıştığımız klasik söylemler yerine gündelik yaşamın gerçekleri...

Yeni başlangıçlar... Alınan önemli kararlar...

Açığa çıkan duygular, birbirine sarılan aile üyeleri, tahammül sınırlarını test eden yıllanmış evli çiftler, eşleri ile diğer kadın arasında seçim yapan yoldan çıkmış kocalar, yetişkinlerin sorunları arasında kalan çocuklar…”

Bütünüyle gerçeği yansıtan öyküleri okurken, tanıdık hikayeler geldi aklıma. Anlatılanların her biri aramızda aslında.  

Gerçekçi ve okuru yormayan bir kalemle yazılan kitapları seviyorum. Maeve Binchy bu yazarlardan biri benim için.

Kitapla alakalı yorumları incelediğimde ;

"Benzersiz anlatım yeteneği ve tanıdık, sıcacık üslubuyla Binchy, aşkın, hüznün, affetmenin, kuşkunun ve keşfin, umudun ve iyimserliğin evrensel öykülerini ustalıkla anlatıyor." Sunday Times

 "Göz alıcı, dâhice... Tüm okurlar için harika bir yeni yıl armağanı." Woman's Own

Cümleleriyle karşılaştım.

Yeni bir yılı beklerken sahiden de çevremize verebileceğimiz güzel bir armağan olduğunu düşünüyorum.

Yalnız hikayelerin sonunu biraz daha uzun tutmasını beklerdim. Bazıları hiç ummadığım yerlerde bitince biraz şaşırdım. O da kitabın nazar boncuğu olsun.

Ve dilerim bu yıl bütünün, bizim, ülkemizin hayrına olacak şekilde gelsin.

Keyifli okumalar



 

 

 
Toplam blog
: 670
: 1923
Kayıt tarihi
: 19.12.10
 
 

İstanbul doğumlu. Kuantum Yaşam Koçu. EFT, NLP, ETKİLİ İLETİŞİM, BEDEN DİLİ gibi bir çok konuda e..