Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Nisan '08

 
Kategori
Evcil Hayvanlar
 

Bücür kuş..

Bir dönem Antalya'da ikamet ederken.. üç tane muhabbet kuş'u beslemiştim..
Uzun aradan sonra İstanbul'da tekrar muhabbet kuş'u beslemeye karar verdim..
Satınaldığım iki kuş'u de birer ay arayla ikisini de uçup kayboldular..
Ya sen ne beceriksiz adamsın memet.!..bir kuş'a sahip olamadın.!..
Gündüzleri evde olamadığım için, sıkılmasın diye açık pencerenin yanına koydum..sanıyorum büyük kuşlardan biri gelip, bizim ufaklığı parçalamak istemiş olacak ki, akşam eve geldiğimde yerler kanlanmış şekilde apartman'ın önünde görmüştüm..

İkinci muhabbetimiz ise..yine canı sıkılmasın diye pencerenin birini açık tutmuştum, kafes içinde canı çok sıkılmış olacak ki, biraz büyükce kafes aralığından yararlanarak uçuverdiydi..İşte beceriksizliğim bunlardan ibaret..

Bu pazar günü Eminönü'nden beyaz, mavi karışımı bir muhabbet kuşu daha satınaldım..satıcı İtalyan cinsi olduğunu ve henüz yavru olduğu için konuşturabileceğimi söyledi..Yaklaşık, 1.5 - 2 aylık bile değil..ama çok uysal bir hayvan olduğunu avucuma aldığımda anladım..hiç hırçınlık yapmadan kucağımda bile konmaya başladı..

Fakat, satıcı bir ay kafesten çıkarmama talimatını verince, uygulamam gerektiğine inanarak kafesine aldım bizim bücür'üğü..

İlk aksam çok sezsizdi..malum arkadaşlarından ayrılmış, üzgündü...fakat bu akşam bir fene..bir fena..!
Kafesten çıkma girişimleri oldukca sıklaştırmış durumda savaşını vermeye başlamış..bazen vucüdünun bir kısmını kafesin dışına çıkarıyor...tam çıkışını sağlayamayınca, vazgeçiyor, kafes içinde oynamaya başlıyor...sıkılınca tekrar kafes aralıklarıyla savaşmaya başlıyor..tek amacı dışarı çıkmak..!

Açtım kafesin kapısını..avucuma aldım ufaklığı.."gel bi uç bakalım..neler yapacaksın, bi görelim"..dedim ve odanın içinde uçurdum..
Bazen ona bücür diyorum..cukcuk diyorum..jasmen diyorum (erkek)
Eyy poposu kırık kuş.! daha uçmayı bile bilmiyosun da, nedir öyle senin kafesten dişarıya çıkma savaşın.!
Gir bakalım işkence ortamına tekrar...
Evet hayvanları kafes veya benzeri yerlerde beslemek pek doğru değil ama uzun zaman sonrası sizinle mutlu olabilecekse hayvanınız ve o mutluluğu hayvanınıza sağlayabilecekseniz, kısa süreli kafes sıkılmalarına göz yummak zorundasınız..

Ha, ne diyordum.?
Aldım kafesin içine.. tekrar dışarı çıkma girişimlerine başladı..fakat bir süre sonra yoruldu olacak ki..yemliğini eşeleyerek, içinde uyumaya başladı..uyuması görülmeye değerdi..:) küçücük yemliğinin içinde adeta iki büklüm olmuş, keyifliydi..bir süre konuştum onunla..sonra bende uyudum..

Hayvan seven herkese evcil hayvan beslemesini öneriyorum..inanın hayatınız daha anlam kazandığını göreceksiniz..

Sevgiler..
 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..