Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Nisan '22

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Buğday Cipsi Modası

Her zamanki gibi güzel ve özel haberlerle geldim hey! Dünyada veya Türkiye’de ilk defa gerçekleşen bir üretim olduğu zaman ben çok heyecanlanıyorum. Biliyorum ki bu kolay bir şey değil, aklınıza ilk geldiği andan tutun fikir aşamasından çıkın, denemesi ve üretimin gerçekleşmesi derken… Neler neler, resmen bir serüven. Bu kadar üretimle uğraşmışken istesen kitap çıkarırsın yani, bu uzun yolun içinde emek var, tekrar tekrar denemek var… Hani o sadece gördüğünüz satın aldığınız ürünlerden çok daha ötesi. Merak ettiniz mi bu haftanın haberini? Hadi başlayalım!

“Buğday Cipsi”

Evet doğru okudunuz, bugüne kadar birçok farklı cips tükettik. Hadi siz tüketmeseniz bile çocuklarınız, torunlarıız illaki tüketiyordur. Standart olarak bildiğimiz cips üretimlerinde patates ve mısır kullanılıyor.  Bu cipslerden farklı olarak 2015 yılında yazmış olduğum “Tarhana Cipsi” de mevcut. Kahramanmaraş ilinde yaygın olarak tüketilen ve bilinen bir cips türü o da.  Birçok yerden kolayca ulaşmanız da mümkün artık, karşınıza da çıkıyordur diye tahmin ediyorum.  Ee tamam bunları az çok biliyordunuz. Sıra 2022 cips modasına yeni bir soluk getiren buğday cipsinde bence! Ben duyunca şaşırdım, daha önce karşıma da çıkmadı. Başladım araştırmaya… Buğdaylar öğütüldükten sonra pişirilip çeşnilendiriliyormuş. Yüksek lif içeriğine sahip bir üretim haliyle… Yani hem “Cipsimi yedim oh.” Diyorsun o mutluluğu yaşıyorsun hem de içerik olarak günlük lif tüketimini gerçekleştirmiş oluyorsun. Klasik, Acı-ekşi, Biftek, Yoğurt-Mevsim yeşillikleri olmak üzere 4 farklı çeşitte ve 56 gramlık ambalajlarda karşımıza çıkıyor.

Dünyada ve güzel ülkemizde gerçekleşen “İlk” üretimleri buradan sizlere duyurmak, yazmak mutluluk verici. Buğday tanesinin farklı ellerden geçip bambaşka bir forma dönüşmesi de oldukça dikkat çekici. Henüz denemedim fakat ne kadar çeşnili olsa da tadı hafif bir cips üretimi gerçekleşmiştir diye tahmin ediyorum.  Sizler de denerseniz şimdiden afiyetler olsun…

Bu farklı düşünceyle bizlere ulaşan üreticiye tüm okurlarım ve tüketiciler adına teşekkürlerimizi iletelim…

Sağlıkla Kalın!

Not: “Düşünsenize kuşlar müptelası oluyormuş, hah.”

Gıda Yüksek Mühendisi

Nermin Özge Çağlar

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..