Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Eylül '07

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

buğdaylı & bol naneli yayla çorbası

buğdaylı & bol naneli yayla çorbası
 

Benim en sevdiğim çorbalardandır. Bayılırım bu çorbaya...

Malzemeler

    1 çay bardağı buğday.1, 5 su bardağı yoğurt.1 yumurta sarısı.2 kaşık un.

Yapılışı

bu çorbayı pirinç yada arpa şehriye ile de yapabilirsiniz , bende böyle yapardım taa ki buğdaylısını içene kadar eminim sizde buğdaylı denedikten sonra vazgeçemeyeceksiniz...İçine evde haşlanmış nohut varsa nohutta atabilirsiniz.

buğdayları bir gün önceden ıslamanız gerekir , ıslanıp şişen buğdayları çorba tenceresine koyup üzerine 6 su bardağı su ekleyin ve kaynatın (ben 1/2 etsu tablet de ekliyorum daha lezzetli oluyor ) . Başka bir kapta yumurta sarısını , 2 kaşık unu ve 1, 5 bardak yoğurdu eze eze iyicen karıştırın , iyicene karışınca üzerine 1 bardak su ekleyin ve tekrar karıştırın . Daha sonra kaynayan buğdayların içine yavaş yavaş karıştırarak dökelim .

Küçük bir sahanda biraz zeytinyağı ile nane ve kırmızı biberi yakarak çorbamıza ekleyelim .(bunu eklerken çorbadan bir kaç kaşık alıp sahanın içinde nane ve kırmızı biber ile karıştırıp , sulandırıp çorbaya daha rahat katabilirsiniz.)

nefis buğdaylı yayla çorbanız hazır...

Afiyet Olsun

 
Toplam blog
: 42
: 1952
Kayıt tarihi
: 22.06.07
 
 

Yemek ve pasta yapmayı çok seviyorum. Pastacılıkla ilgili çeşitli kurslara katıldım ve sertifikalar ..