Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Eylül '13

 
Kategori
Deneme
 

Bugün "12 Eylül" Babam..

Bugün "12 Eylül" Babam..

Siz hiç babanızı kaybettikten sonra, en acı günüyle andınız mı?

Ben andım.

Dinlediklerim,duyduklarım ve okuduklarım epeyce yetmişti bana.

Yaklaşık 6 yıl önce bugündü.(ölümünden bir sene önce yani.)

Derin bir iç çekti akşam çay sefasının ortasında. Anlam veremedik. Göz ucuyla şöyle baktım..

Yüzünde yıpranmış ve yorgun yılların silueti

belirdi sanki bir anda. Şöylelemesine karanlıktı bakışları. Yakalandım şaşkın bakışlarımla. Oysa ben babamın derin iç çekişini hiç bilmezdim.

Gülümsedi dudaklarını kapatan bıyıkları altından. Sormaya bile fırsat vermeden başladı anlatmaya.

İlk gençliğinden başladı anlatmaya. Sonra yavaş yavaş derinleşti gençliği. Şaşkın bir bakışla dinlemeye koyuldum.

Ahlar puflar cümleleri kurmaya fırsat vermiyordu oysa.

Ne oldu dedim.

Gözleri doldu bir anda. O da bugün benim olduğum gibi babasızdı. Yıllar önce kaybetmişti babasını. Ve onun acısı oradaki yalnızlığını şimdi iyi anlıyorum. Arkasında elini omzunda hissettiği birinin olmadığının ne kadar kötü olduğunu anladım.

Bir darbe çıktı dedi, Özgürlüğümüz kısıtlanmaya başladı ve her gün silah seslerinin şehri sarıp ıssızlaşan sokaklarını anlattı. Neden ve sebeplerini anlatmadan.

Dinlediğim kişi birinci ağızdandı.

Anlamadığı bir anda özgürlüğüne el koyulup işkencelere maruz kaldığını anlattı, uzun uzun.

Benim babam hiç siyasetten bahsetmemişti. Gözlerin dolusuna dayanamadığım bir anda, kalkıp sarıldım boynuna.

İçimden bir şeyler koparcasına "BABAM" dedim

Oğlum deyip başımı okşadı.

Dedemin adını taşıyordum. Babam derdi bana.

Hüzünler zincirinin başlangıcını yapmıştı ve devamıda geldi.

Her zaman söylediği bir şey vardı,zamansız kontrolsüz hareket etme derdi. Eğer bugün evdeysem ve çaresiz bakınıyorsam sebepsiz yere, benim "Gelecekte çocuklarım" bensiz yaşamasın diye.

Benim ölüm tarihimden başka tarihten başka anmasınlar diye.

Değerli dostlarım "Baba" denilince yüreğimden bir parça kopuyor. Bugün onun oturduğu köşede bugün ben oturuyorum.Ve şimdi daha iyi anlıyorum söylediklerini.
Sevgi kıymet bilin. Bırakın bugün bazı şeylerinize engel oluyorsa kızmayın. İleriyi gördüklerinden.

Ve bağırmalarına kızmalarına gülümseyin, onu kaybettikten sonra o anlarınızı özlemeyin. Canının parçanalası durumları yaşamayın, o giderken bunu istemez.
"BİR BABA NE YAPTIYSA, ONU ENGELLEMEK İÇİN GELECEKTE UYARILARI TATLI DİLLE ANLATIR.BUGÜN YİNE ONU ANLADIM."

Kaybettikten sonra değeri kalmıyor.

Kalanlara sağlık dileyin, onlar Babadan Size kalanlardır.

"BABADAN KALAN EN BÜYÜK MİRAS, KURAMADIĞI CÜMELERDE SAKLIDIR"
"ONUN ANLATAMADIĞI BUGÜNÜN ACISINI YAŞIYORUM"

Saygı ve sevgilerimle
ali türkmen
(on iki eylül iki bin on üç./bin dokuz yüz seksen/)

 
Toplam blog
: 54
: 422
Kayıt tarihi
: 13.05.13
 
 

Radyo programcısı ve İzmir Eylül Universitesi Metalurji Malzeme ve Mühendisliği okumaktayım.   Di..