Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ocak '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Bugün 24 ocak

Bugün 24 ocak
 

Bugün 24 Ocak. Güne dair olayları, haberleri okuyordum internet üzerinde. Siyasi haberler, ekonomik haberler, magazin haberleri, hava durumu, anma törenleri, ölüm haberleri vs…

Dün akşam saatlerinde, bugüne dair bir şeyleri yazdığım satırları bilgisayarımda dikte ederken, gerilere gitmiştim. Takvimlerin, 24 Ocak 1993’ü gösterdiği bir tarihe. Uğur Mumcu’nun katledilişini ve yaşadıklarımı ve bugüne dair hissettiklerimi yazmıştım. Bu yazıyı da bloglarıma eklemeye hazırlanırken başka bir ölüm haberi aldım. BU kez yıkılmadım, bekliyordum çünkü. Ama üzüldüm. Sayın İsmail Cem’ de kaybetmişiz. Rahmet ve bol toprak diliyorum. Bu ülkeye hizmetlerinden ve de Türk siyasetinde dürüstlük gösteren ender politik kişiliklerden olduğu için kendisine teşekkür ediyorum, ebedi ıstıragahında ona iyi dinlenmeler diliyorum.

Ben İsmail Cem’i siyah-beyazlı televizyon ekranlarında, gazetelerde tanıdığımda daha doğrusu tanımaya başladığımda, o TRT genel müdürüydü. Tarih 15. Şubat 1974. Daha sonra dışişleri bakanlığı zamanında herkesin kafasına kazınmıştı adı. Çalkantılı siyasi yaşamına, fazla ömürlü olmasa da kendi partisini kurma gibi bir tecrübe de eklemişti. İleriki yıllarda, yaşı ilerlemişti ve belki de siyasi dinamizmin de etkisi ile hastalanmıştı. Amansız denilen bir hastalığa kapılmıştı ve ecelle mücadelesi bugün sona ermişti. O da yoktu artık. Diğerleri gibi..

Diğerleri gibi !.. Ama 24 ocak’ta aramızdan ayrılan birçoğu gibi..

Tabir-i caizse buna taktım bugün.. Biraz araştırdım.. Ve çok ilginçtir. Bugüne, hatta Ocak’a denk gelen kötü olayları tespit ettim. Bu tarih çok mu uğursuzdu acaba.. Bazılarını derledim, bakın neler buldum :

- Zonguldak'ta, Ereğli Kömür İşletmelerine bağlı Gelik ocağındaki grizu patlamasında 52 madenci öldü, 19 madenci yaralandı. (24.Ocak.1955)

- Yassıada duruşmalarında Başsavcı Altay Ömer Egesel, Adnan Menderes'in idamını istedi. (24.Ocak.1961)

- Türk Hukuk Kurumu Başkanı, yazar Prof. Dr. Muammer Aksoy, Ankara'da evinin önünde uğradığı silahlı saldırı sonucu öldürüldü. (31 Ocak 1990 )

- Gazeteci ve yazar Uğur Mumcu, otomobiline yerleştirilen bombanın patlaması sonucu evin önünde katledildi. (24.Ocak.1993)

- Türkiye'nin ilk haberleşme uydusu TÜRKSAT-1, fırlatıldıktan 12 dakika 12 saniye sonra okyanusa düştü. (24.Ocak.1994)

- Evrensel Gazetesi Muhabiri Metin Göktepe, "Mutlaka ben izlemeliyim arkadaşlar" diyerek gittiği haberde, gözaltına alındı ve polislerce dövülerek öldürüldü. (8 Ocak 1996)

- Diyarbakır'ın sevilen Emniyet Müdürü Gaffar Okan uğradığı silahlı saldırı sonucu yaşamını yitirdi. (24.Ocak.2001)

- Tiyatro ve sinema oyunculuğunun yanı sıra dublaj sanatçısı olan Mümtaz Sevinç, Üsküdar’daki evinde kız arkadaşı Banu Baldır tarafından bıçakla öldürüldü. (24.Ocak.2006)

- Ermeni asıllı gazeteci-yazar Hrant(Fırat) Dink silahlı saldırıda öldürüldü (Ocak.2007)

- Dışişleri eski Bakanlarından İsmail Cem, akciğer kanseri tedavisi gördüğü hastanede yaşamını yitirdi. (24.Ocak.2007)

- Türk Hukuk Kurumu Başkanı, yazar Prof. Dr. Muammer Aksoy, Ankara'da evinin önünde uğradığı silahlı saldırı sonucu öldürüldü. (31 Ocak 1990 )

Tüm bunların haricinde güzel olaylarda olmamış değil :

- Türk Kurtuluş Savaşı'nın bir dönüm noktası olan ve ilk zaferini teşkil eden I. İnönü Savaşı kazanılmıştı. (10.Ocak.1921)

- Mersin ve Adana şehirlerimiz Fransız işgalinden kurtarılmış. (5 Ocak 1922 )

- Türkiye’nin ilk metrosu olan ve Galata’yı Beyoğlu’na bağlayan tünel işletmeye açılmıştır. (17.Ocak.1875)

-Türk ordularının muzaffer Başkumandanı Gazi Mareşal Mustafa Kemal, İzmir’de Latife (Uşaklıgil) ile evlenmiştir. (29 Ocak 1923)

Bunlar benim kısa zamanda bulabildiğim notlar. Hepsinin Ocak ayına denk gelmesi ilginç. Tabi güzel olaylar neyse de, Gafur okkan, Uğur Mumcu, Hrant Dink, Muammer Aksoy gibi sonu ölüm ve haince suikastlerle biten tarihler belirli bir tarihe rastlarsa, insan bunda kasıt arar.

İnşallah öyle değildir.

 
Toplam blog
: 671
: 2572
Kayıt tarihi
: 26.06.06
 
 

Anadan doğma bir İzmirliyim ve bu şehirli olmaktan gurur duyuyorum.. Hem bu şehirde doğmuş, hem b..