Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Carolina Isolabella Özgün

http://blog.milliyet.com.tr/carolinaozgun

03 Ocak '07

 
Kategori
Psikoloji
 

Bugün anladım

Bugün anladım
 

Sabahtı, aranıyordum nette. Tıklayıp duruyordum sayfaları, açtığım her sayfada bir arayış vardı, neyi arıyordum neyi merak ediyordum? Sonra bir anda fark ettim ki hep bildiklerimin tekrarı herşey, milyonlarca farklı olay, milyonlarca renk, milyarlarca haber ama hepsi tek bir amaca hizmet ediyor.

İnsanların yaşamış oldukları, yaşayacakları, müzikteki nağmeler notalar, dalga sesleri, uğultular, yankılar, bir kadının doğum yaparkenki son çığlığı, bir kedinin açken miyavlaması, bir balinanın su altında çıkardığı müthiş sesler, aşk fısıldayışları, baba şefkati, düşman dediğin, sıçrayarak kaçan bir geyik, sokağı süpüren çöpçü, dilenen bir zengin, öldürülen bir katil, bir deli, bir şair, bir sanatçı, bir cahil, bir bağnaz, hepsi ama hepsi, herşey ama herşey, gördüğüm, tattığım, duyduğum, dokunduğum herşey hep tek birşeyi ifade etmek için varlar.

Bunca yaşanmışlık, bunca arayış, bunca serzeniş, bunca acı, bunca mutluluk hayatın anlamını bir iki kelimede açıklayacak kadar az şey aslında. Neden bu kadar bekledim anlamak için? Niye bugün? Bende ne değişti? Kimim, neyim, nereye koşuyorum?

Bir köpek resmi gördüm, tel örgülerin arkasından bakarken, acı doluydu gözleri bana neden öyle bakıyordu, neden karşıma çıkmıştı? Anladım evet anladım, baktım ve gördüm, öylesine yakıcıydıki acısı kendime gelemedim. Tam bunu düşünürken bir genç adam gördüm garipti kendinden son derece emin sevgi dolu ve anının tadını çıkaran, keyifliydi bakışları, öylesine yürüyordu yolda, sadece yolunda yürüyordu.

Sonra sayfadaki köpeğin resmi geldi gözümün önüne öyle akıllı öyle farkındaydı ki yaşadıklarının, şaşkın ve acı dolu gözlerle bakıyordu ama biliyordu neden bunları yaşadığını, işte anladım o an anladım.

Bugün sadece bugün ben beni anladım, yarın sadece yarın olacak. Anladım ki şu an var başka da birşey yok, tarih tekerrürden ibaret demin tarih oldu, yarın belki şimdi tekrarlanıyor, yine bir kadın doğuruyor, yine bir kedi miyavliyor, birisi birisini öldürüyor, kimisi dans ediyor kimisi aşkını haykırıyor, kimisi güneşleniyor, kimisi hırsızlık yapıyor.

Anladım, anladım ki herşey ama herşey tek birşey için var, adı yok ama var ben biliyorum, bugün bunu bildiğimi, unuttuğumu, yeniden hatırladığımı ve yeniden bildiğimi biliyorum. Şimdi canlı bir coşkunun içindeyim, sanki uçar gibiyim.

Ben ne miyim?
Ben beni bana soranım!
Ben kim miyim?
Ben beni bana soranım, işte bu kadar.

Şimdilik Sevgiyle.

3 Mayıs 2005

 
Toplam blog
: 144
: 676
Kayıt tarihi
: 21.09.06
 
 

İstanbul'da yaşayan bir levantenim, yeni özler, sözler, gözler tanımayı, farklı bakış açılarını p..