Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

E. Kurmay Yarbay Mustafa Kemal Öztürk

http://blog.milliyet.com.tr/emeklibirsubay

18 Ekim '06

 
Kategori
Genel Sağlık
 

Bugün apandisim ağrıdı!

Bugün apandisim ağrıdı!
 

Sağ kasığımında bir sızı. İçten içten çekiyorlar. Rengimizi kararttı. Keyfimizi kaçırttı.

Bu sızıyı otuz yıldır çekerim. Ameliyat yerim hep ağrır!

Bir çift zeytin göz uğruna biz ameliyat da olduk!...

Birileri için apantisitimizi, başka birisi için ömrümüzden üç günü, diğeri için de ayakkabılarımızı verdik...

Öbür kaybettiklerimi pek önemsemem ama, ameliyat yeri olmadık zamanda sızlar...

Zeytin Gozlu dedi ki;

-Seninle hafta sonlari gorusemeyiz. Ancak hafta ici olur...

Harbiyeli hafta icinde nasil izine cikar? Yapabilecegin en akilli is, hastayim deyip revire cikmak, doktor ikna olursa, harici hastahaneye kendini sevk ettirmek.

Bizim kisimda revir, doktor, istirahat, hastahane konularinda ki uzman Unal. Ona sorduk. Ne yapalim, nasil yapalim da hastahaneye gidelim. Sag kasigim agriyor de, dedi. Doktor uzerine elini basip cekerse, ahla...

Yaptik. Doktor Ustegmen yutmadi ama, bizi Kasimpasa Deniz Hastahanesi'ne gonderdi.

Sarisin bir doktor. Benim bildigim asker degil. Sivil doktor. Bakti. Guldu. Pazartesi ameliyat edelim, dedi. Ben dalga geciyor sandim. Gunlerden galiba Carsamba.

-Pazar aksamina kadar okula gitmesem olur mu, diye sordum.

-Tamam, dedi.

Dunyalar benim. Carsamba, Persembe, Cuma zeytin gozluyu gorecegiz.

Pazar aksami hastahaneye dondum. Bir asker yakaladi beni.

-Abi lagma yapacagiz, dedi.

-Oda ne, dedim.

Kicimizdan hortumlari sokup, bagirsaklarimizi temizleyecekler!

-Olmaz, dedim. Ben doktorla konusurum.

Ertesi sabah baktim sedyeye koyup goturuyorlar. Doktora, ben iyiyim dedim. Guldu.

-Zenginler bu isi onceden yaptiriyorlar...

Koluma serum. Seruma siringa ile birseyler damlattilar. Ben kendimden gecmisim.

Hikayemiz uzun. Aradakileri sonra anlatiriz...

Harbiyeye donduk. Ameliyatli oldugum icin biraz agir hareket ediyorum. Nobetci Subayi Salih Zeki Basaran isminde zipkin gibi bir piyade subayi. Yat borusu calar calmaz kogusun kapisina dikildi.

-Niye ayaktasin?

-Kem, kum...

-Nobetci subayligina in beni bekle...

Asagi kata indik. O gecenin agirlari (yavaslari) bes-on kisi. Ceza? 25 er sinav!

-Komutanim!

-Kimseyi dinlemiyorum... 25 sinav!

-Komutanim ama, dediysek de dinletemedik.

Basladik sinavimizi cekmeye. Aslinda biraz da hiyarim. Iyi bir supriz olsun istiyorum. Ben sinav cektikce, sag kasigim yere degiyor. Sapir, sapir sesler. Onuncu sinavda, ortalik kan icinde kaldi. Salih Zeki Yuzbasi saskin.

-Ne oldu?..

-Ameliyatliyim Komutanim...

Salih Zeki Basaran Komutanimla sonralari bir cok yerde beraber olduk.

"Komutanim!

Benim apandisit yeri bugun yine tuttu!

Sizlayinca namussuz, insanda keyif meyif birakmiyor..."

 
Toplam blog
: 798
: 2506
Kayıt tarihi
: 25.07.06
 
 

Harp Okulu 1974 mezunuyum. 1983'de Kurmay Subay olarak mezun oldum. 1987 yılında Silahlı Kuvv..