Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ağustos '13

 
Kategori
Bayramlar
 

Bugün bayram, erken kalkın çocuklar!

Bugün bayram, erken kalkın çocuklar!
 

Bir haftadır evimizde hıummalı bir faaliyet vari Temizlikler yapıldı, çamaşırlar yıkandı, ütüler yapıldı. Hele bu faaliyet son iki gündür daha da arttı. Bir orduya yetecek kadar gıda maddesi alındı, şekerler çikolatalar süslü yemişliklere kondu. Tatlıcıya tatlılar  ısmarlandı.Yarın bayrammış. Bugün arife, yarın elimizi öpmeye gelecek torunlar için ufak  fakat düşünceli armağanlar alındı. Ben bugün mutfağa girdim, yarın gelecek çocuklarım ve torunlarım için zeytinyağlı dolmalar, sütlaçlar, börekler, çeşitli yemekler yaptım.

Şu günlerde Ege bölgesindeki bir tatil kasabasındaki evimizdeyiz. Sokaklar nasıl kalabalık anlatamam Otellerde günler öncesinden yer kalmadığı her yerde anlatılıyor Beach cluplere kalabalıktan giremiyorsunuz. Sanki bütün büyük şehirler buraya akmış gibi. Diğer tatil yörelerinde yaşayan arkadaşlarımla konuşuyorum. Onların yaşadığı yöreler de aynen burası gibi hınca hınç dolu imiş.Alışveriş merkezleri, büyük marketler yaklaşan üç günlük bayram sebebiyle sanki aylarca aç kalacakmış gibi düşünüp alışveriş yapan kişilerle dolu.

Herkes bir bayram havasına girmiş, çılgın gibi tatil ve alışveriş yarışında.Sosyal paylaşım siteleri bundan bir süre önceki karamsar paylaşımlarından vazgeçmiş, herkes tatil yörelerindeki fotoğraflarını paylaşıyor.

 Bütün sosyal  paylaşım sitelerinde her yaştan kişiler dostlarının bayramını kutluyor. Kısacası herkes yarın ki bayramın havasına girmiş ve mutlu gözüküyor.

Oysa ki benim içimde bir yerlerde bir şeyler kanıyor sanki. Kendimi bayrama girmiş bir kişi gibi hisssetmiyorum. Aksine yakın bir tarihte acı bir olay olmuş gibi içim karamsar ve acı ile dolu. Etrafımdakilerin bayramını kutlamak ve onların bayram kutlamalarını kabul etmek içimden gelmiyor. Denizde kahkahalar atan, alışveriş merkezlerinde doyasıya alışveriş yapan, marinalarda gece lokantalarda kadeh tokuşturan kişileri görünce ben niye böyle değilim, neden huzursuzum diye düşünüyorum. Oysaki gözle görülür, elle tutulur bir derdim yok çok şükür

Beni bayram kutlama hakkını kendimde görmeyecek kadar kasan olay nedir acaba? Sizler bayram kutlama hakkını kendinizde görüyor musunuz?

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..