Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ocak '08

 
Kategori
Özel Günler
 

Bugün benim doğum günüm..:))

Bugün benim doğum günüm..:))
 

hiç böyle bir doğum günü pastam olmadı...:((


Yıl 1972...

Şu anda gün bitmiş olsada ben hala yaşıyorum dün gibi...:))Yine soğuk bir kış günü.Beyaz örtünün sıcaklığında sabah ezanlarının buğulu sesinin eşliğinde dünya'ya Merhaba demişim.Demişim demesinede o demlenmenin esası Anacığımın anılarından bugüne geldi.Taze, gevrek simit tadında.

Bir göz oda ve iki yatak.Biri Anacığımla Babacığımın diğeride benden iki sene önce rötarlı gelen Abimin yatağı.Sonra kardeş kardeş uzunca bir süre yatmışız o yatakta...:) O yıllarda bebeğin cinsiyetini önceden öğrenmek gibi bir lüks'e sahip değilmiş bizimkiler.Teknolojinin nimetlerinden çok boğazlarına giren lokmalarla geçinip gidiyorlarmış.Sabah'a karşı ani bir sancı başlamış Annem'de..Babam şaşırmış.Eli ayağına dolanmış..O saat'te ve bulundukları civarda nereden bulurum şimdi bir araba diye söylenip durmuş.Hemen halam'a haber vermiş.O da;

_Biraz dişini sıksın biraz sonra bir ebe bulur getiririm diyince....:))Annem bakmış çaresi yok yatağın altında bulunan çamaşır leğenini evin ortasına döküvermiş.O dökmüş bende işte o anda oracıkta dökülüvermişim....:))

Babam beni görünce hem çok sevinmiş hemde çok duygulanmış.Anasının adı ağzının tadı olsun diye ismimi Zeynep koymuş.3 yaşındaymış anacığını kaybettiğinde..Karnı burnundaymış öldüğünde.Onu yıkarlarken bebeğin tekmelerini hisseden köylü kadınlar çaresizliklerine boyun eğmişler.Artık çaresizlik mi? Cahillik mi?bişey diyemiyorum.Yalnızca Babamın her anlatışında yüzünde oluşan o garip hüznü gördüğümde yüreğim burkuluyor.Anasının adı oldum ama sanırım pek ağzının tadı olamadım....:))İnatçı, dediğim dedik, haksızlıklara boyun eğmeyen, kural tanımaz....:))

Hayat bir çamaşır leğeninin içinde işte oaracıkta şimdilerde bana göre son bulmuş...:))Çok kolay olmuş dünya'ya gelişim.Ama ben hala alışamadım o kolaylığa.Bilinmez nedendir diye sorarım kendi kendime o gün bugündür.Bu yüzden mi Hayat zor ve çetin ceviz çıktı karşıma.

Kızımı dünya'ya getirirken inanılmaz zorlanmıştım, umarım tüm kolaylıklar onunla olur diye bir bağlantı yaptım.Doğum günleri güzeldir.O gün gelip çatmadan günler öncesinde bir hazırlık başlar yüreklerde.Artık bu yeni yaşa hazırlık mıdır yoksa sevilip sevilmediğinin bir ölçülü durumumudur bilinmez türlü türlü düşünceler dolanıp durur akıllarda.

Dün doğan ve bugünde doğacak olan ve yarınlarda doğmaya hazır ve nazır beklemedeki tüm neferlerin doğum günü kutlu olsun.

 
Toplam blog
: 67
: 606
Kayıt tarihi
: 11.09.07
 
 

1972 İstanbul doğumluyum. 13 yaşında bir kız çocuğum var. Hayatı inişli çıkışlı, her halinde seviyor..