Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Kasım '11

 
Kategori
Şiir
 

Bugün bir mektup yazdım sana

Bugün bir mektup yazdım sana

Kelimeler üzerime yıkılırcasına – bir deprem gibi –

Soğuğunu hissettim ölümün

Halbuki bir umut gibi bekliyordum günbegün

Kıyasıya bir kavganın ortasında

Bir bedenden başka bir bedene geçerken

Ya da uçurumun kenarında Tanrı’ya isyan ederken

Hep sen geliyordun aklıma


Sana bugün bir mektup yazdım

Adres satırlarına “Sokak Kadınlarına” diye yazıp postaladığım!

Aşk ile başlayıp yarım yamalak,

Anlamsız kelime yığıntıları birikmiş,

Birkaç biranın da etkisiyle zırvaladığım,

Çalakalem bir mektuptu bu!


Sarı bir sonbahardı bu mektup.

Âşıklar bilir; “ Ne zamanki sonbahar düşse kentin çehresine, vakit ayrılıktır.”

Halbuki romantizmdir yağmurun altında ıslanmak!

Yaprağın düşüşüne inat resmedilir, onca açık sarının ve yeşilin tonları…

Yağlı boya bir tablo gibidir Sonbahar

Ve ayrılığı değil, aşkı temsil etmelidir inadına!


Yirmiden sonra saymadığın bir yaştayım şimdi.

Bilmediğimden değil

İstemediğimden saymadığım.

Kahpe bir aşkın uğruna harcadığım ömrümün

Gururlu yenilgisiyle yaşıyorum diye devam ettiğim bir mektup.

Gözlerimde umudun pırıltısı,

Gözlerimde aşkın buğusu

Biliyor musun? “Ben hala seni seviyorum.”

Ne kadar da saçma hâlbuki

Siyah çarşafların üzerinde

Beyaz insan artıklarının(!) dolaştığı bir yatakta yakalamıştım seni

O haldeyken sana âşık

O haldeyken sana tutkun!


Sokaklarda haybeye aşındırırken kaldırım taşlarını

Nereden bulduysam bir kâğıt parçası

Bir aşk parçası

Bir umut parçası

Tek bir cümle yıpranmamıştı,

Onca ayak eziğine

Onca rüzgâr savruğuna

Onca yağmur damlasına

“Seni Seviyorum” diyordu sahibine.

İşte o zaman toparladım kendimi

Ve bir mektup yazdım sana.

Aşk ile başlayıp yarım yamalak,

Anlamsız kelime yığıntıları birikmiş,

Birkaç biranın da etkisiyle zırvaladığım,

Çalakalem bir mektuptu bu!


Yusuf Sezgin AYBEY/ Bugün Bir Mektup Yazdım Sana

 

 
Toplam blog
: 74
: 579
Kayıt tarihi
: 29.06.09
 
 

1987 Muğla doğulmluyum. İlk ve orta öğretimimi yine aynı şehirde tamamladım. Şu anda Akdeniz Ünivers..