Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Eylül '18

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Bugün de Baya Gezdin’ha

Bugün de Baya Gezdin’ha
 

Salih Arıkan


”Dün akşam yorgun argın işten dönüyorum. Biri çay ocağında boş boş oturuyor. Ben oradan geçerken bu günde baya gezdin ha dedi. Ben hiç bir şey demedim muhatap olmadım. İki kez aynı cümleyi söyledi ben önemsemeyince ee nasılsın dedi. Ona da cevap vermedim.

Öncelikle görmüyoruz diye sokakta herkesle muhatap olma zorunluluğumuz yok. Benim itirazım. Görmeyen nereden gelir. Bu adama göre gezmekten dilenmekten falan yani faydasız işlerle uğraşan kişi. Yahu görmeyen okuldan eğitimden kurstan işten gelemez mi şunu soranlar var. Ağabey sen her gün buradan geçiyorsun nereye gidip geliyorsun diye insanca uygarca soranlara ben çalışıyorum işten geliyorum diyorum. Ama baştan etiketleyen gezmekten geldiğimi iddia eden ve sorma gereği bile duymayan kişiyi asla muhatap kabul etmem.

İletişime açık olmak sorunları çözer. Ama baştan sizi etiketlemiş damgalamış kişi ve kurumlarla sağlıklı bir iletişim kurmak kolay değil. Fakültedeyiz. Okul deneyimi dersi kapsamında bir ilköğretim okuluna gittim. Hoca dernekden mi geliyorsun deyince eğitim fakültesinden geldiğimi okul deneyimi dersi için staj uygulamasına katılacağımı söyleyince özür dilemişti. Dünkü adam da direk yargılamış ve benim sabah akşam boşta gezen aciz bir görmeyen olarak ancak gezmekten geleceğime karar vermişti. Zaten biz bize sormadan bizim için alınan kararlara itiraz etmiyor muyuz bu itirazlar bazen de o kişiyi görmezden gelerek yok sayarak yoluna devam etmek şeklinde olamaz mı olur. Bende onu görmezden geldim ve yoluma devam ettim.
Salih Arıkan, Tel: 0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..