Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Mayıs '09

 
Kategori
Güncel
 

Bugün İstanbul’da polislerin görevden alındığını yazan haber aradım, bulamadım.

Bugün İstanbul’da polislerin görevden alındığını yazan haber aradım, bulamadım.
 

Gündüz internet gazetelerindeki haberlerde okuduğumda durumun vahametini tam anlamamışım (1). Akşam haberlerini Kanal D’den izledim ve yerinde bir deyimle kanım dondu.

Olaylar İstanbul’da Altınşehir’de olmuş. Seçimlerden önce Belediye Başkanı, Zabıta Müdürü, Zabıtalar ve diğer görevliler iki işyerinin yapılmasına göz yummuşlar ve seçim bitince sıra yıkıma gelmiş. Yani orada çocuklardan başka hiç kimse masum değil ama polis cezayı çocuklara kesmiş. 20 gün önce benzer bir olayda suçluları aramıştım (2).

Neler yoktu ki… Polis, iki okulun bahçelerine gaz bombaları atmış, çocuklar arabalarla, ambulanslarla hastanelere yetiştiriliyor. Bir evin içine gaz bombaları atılmış, daha yaşına bile girmemiş bir bebek zehirlenmiş.

Televizyonda bir başka kayıtta korkunç görüntüler vardı: Rütbeli bir polis orta yaşlı bir adama önce tokat atıyor, sonra bir tekme savuruyor. Kafasında gaz maskesi olmasına karşın kimliğinin belirlenmesinin çok kolay olacağı anlaşılıyor.

Haberleri izledikten sonra internet gazetelerini aradım, İstanbul’da birçok polisin görevden alındığını yazan haber olmalıydı, bulamadım. Emniyet Müdürünün istifa ettiği veya görevden alındığı haberi olmalıydı, bulamadım. Valinin istifa ettiği veya görevden alındığı haberi olmalıydı, bulamadım.

1. Televizyondaki görüntüde tokat ve tekme atan rütbeli polis hemen belirlenmeli ve görevden alınmalıdır.
2. Gaz bombalarını kontrolsüz şekilde atan polisler hakkında soruşturma açılmalı ve soruşturma bitene kadar hepsi pasif görevlere kaydırılmalıdır.
3. Seçimden önce bu kaçak inşaatlara gözyuman Belediye Başkanı ve diğer belediye görevlileri şu anda görevdelerse hemen açığa alınmalıdır, görevde değillerse hemen ciddi soruşturma başlamalıdır.

Bugün İstanbul’da, polis, vali ve belediye yine sınıfta kaldı.

(1) Önce su sonra gaz ardından dayak... (Milliyet, 14-5-2009): http://www.milliyet.com.tr/Yasam/SonDakika.aspx?aType=SonDakika&ArticleID=1094701&Date=14.05.2009
(2) Seçim öncesi yapım ve seçim sonrası yıkım sorumluları (24-2-2009): http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=175927

Ankara, 14 Mayıs 2009

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..