Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Şubat '13

 
Kategori
İzmir
 

Bugün İzmir'de "yassı kadayıf" ararken öyle bir şey kaybettim ki...

Bugün İzmir'de "yassı kadayıf" ararken öyle bir şey kaybettim ki...
 

Bugün, İzmire indim. Hem dersaneci arkadaşlarımı görmek istiyordum hem de  "yassı kadayıf" almayı düşünüyordum.

Bu yassı kadayıf ( taş kadayıfı da diyorlar) İzmirden başka yerlerde var mıdır; herhalde vardır ama fazla yaygın olmadığı kesin...Zaten, İzmir"de de sadece bir yerde bulunuyor artık; Havra sokağının girişindeki bir helvacıda...

Çankayadaki dersaneci dostları ziyaret ettim...Bir özel okul projesi varmış ondan behsettiler...Hayırlı olsun, dedim; kahvelerimizi içtik. Ayrıldım...Aklım yassı kadayıfta...

Sonra, Havra Sokağına yürüdüm...Vakit akşama yakındı...Havrada yürümek bile zor...Doğru kadayıfçıya gittim...İki paket yassı kadayıf istedim...Adam ne dese beğenirsiniz; "Yassı kadayıf bitti!"...Eyvahlar olsun! Başka hiç bir yerde bulunmaz bu...

Hafta sonunu yazlıkta geçireceğimizden eşim ve ben bu kadayıftan mutlaka bir kaç paket alır buzdolabında bulundururuz...Ama geçen hafta bitirmiştik buzluktakini...

Yapacak bir şey yok...Süklüm,püklüm Kemeraltından yürüdüm Konak'a doğru...Şimdi kadına hesap vermek var;"takıldın muhabbete, yassı kadayıf alamadın..."  Ayıkla pirincin taşını.

Bulunmayacağını bildiğim halde, yine de  kalabalık arasında yürümeye çalışırken gözlerim vitrinlerde  yassı kadayıf arıyor...Hatta,Kemeraltı'nın çıkışındaki ünlü bir  şekerciye sordum da...

Bırak bulmayı, ne olduğunu bile bilmiyor tezgahtar kız...Oysa, eskiden İzmirde çok yenirdi bu yassı kadayıf...Çok yerde de bulunurdu...

Bari dedim, şu Tariş satış dükkanından incir alayım...Gün Cumartesi ve güneşli, ayın 16'sı maaşlar alınmış...Sonuç, millet dükkanları yağmalamış adeta...Neyse ki, Tariş'te bize yetecek kadar incir kalmış...

Bu arada, bir konu aklıma geldi ki bayağı "ekmekli" bir yazı konusu...Hem düşünüyor, yazıyı kuruyor hem de bu işleri yapıyorum.

Yazı kafamda tamam nerdeyse...Konaktan Narlıdere yönüne gelen otobüslerden birine biniyorum...Akşamın kalabalığında sıkış tepiş eve ulaşıyoruz...

Ama o da ne?...Bütün gün, ara ara da olsa, düşünüp kurduğum yazı konusu kafamdan uçup gitmiş...Allah, Allah...neydi yahu, ben ne yazacaktım bugün?...

Yassı kadayıf alamadık bari yazı konusunu kaybetmeseydim...Şu saat oldu, hala aklıma gelmiş değil...

Yarın sofrada yassı kadayıfımız olmayacak da onun yüzünden MB'nin yazı konusunu da kaybettik...

Ah yassı kadayıf, üzerinden kamyon geçsin, desem boşuna...Zaten yassılmışsın yassılacağın kadar...Ne diyim, haftaya alacağım olsun seni!!

Pazarınız tatlı; kadayıfınız yassı olsun efenim...

 
Toplam blog
: 1645
: 822
Kayıt tarihi
: 19.01.08
 
 

Edebiyat, kamu yönetimi ve gazetecilik tahsili... 27 yıllık eğitimcilik hayatından sonra emeklili..