Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Mayıs '13

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Bugün kuşlar 19 Mayıs Bayramını kutluyor.

Bugün kuşlar 19 Mayıs Bayramını kutluyor.
 

 Bu sabah erken kalktım. Avşa adasındaki bahçemde oturuyorum, çayımı içiyorum. Buraya cuma akşamı oldukça maceralı bir İDO yolculuğu ile geldik. Daha sonra bir yazımda bu ilginç yolculuğu anlatacağım. Amacımız hafta sonunu değerlendirmek, evimizi, bahçemizi gezmek ve herşeyden önce harika eriği olan ağacımızın eriklerinden toplamaktı. Ne yazık ki geçen yıl 50 kg kadar erik veren ağacımız bu yıl bir avuç erik ancak verdi. Bahçıvanımızın söylediğine göre ağaçlar da bazı yıl iyi ürün verirmiş, bazı yıl da hiç vermeyebilirmiş. Demek ki onlar da insanlar gibi. Hani derlerye 'Günü gününe benzemiyor diye.' ağaçlarında sanırım 'Yılı yılına benzemiyor.

  Neyse biz Erik bahane, bahçe şahane misali güzel ve dinlendiri bir hafta sonu geçirdik, bahçemizin bol bol tadını çıkarttık ve bugün gene İdo ile döneceğiz. İdo ile sorunlarımızı bir başka yazıma  bırakıp bu sabaha dönelim.

  Bu sabah bahçemde otururken birden kuşların şakıması ile irkildim. Bahçedeki büyük akasya ağacına yüzlerce sığırcık, serçe ve diğer küçük kuşlar toplanmış ve hep birlikte şakıyorlardı.İnanılmaz güzel ve coşkulu bir törendi sanki. Arada duruyorlar ve sonra hep beraber gene başlıyorlardı. Sanki uzaktan su sesi, şadırvan sesi gibi anımsanan bu kuş cıvıltısı gerçekten dinlenmeye değerdi. Belli ki kuşlar bir şey kutluyordu.

  Birden aklıma babaannemin küçüklüğümüzde söylediği bir söz geldi.Tüm ramazan ayında oruç tutan ve dini vecibelerini yerine getiren babaannem biz torunlarına da Kadir günü  oruç tutmamızı nasihat ederdi. Küçük olduğumuz için ramazan süresince oruç tutamıyorduk. Babaannem 'Kadır günü  kurtlar,kuşlar oruç tutar, sizler de oruç tutun.'derdi bizlere.Biz de onun sözünü dinler ve Kadir gecesi kurtlar ve kuşlarla birlikte oruç bozardık.

  İşte kuşların bu sabah şölenini duyunca aklıma babaannemin bu sözü geldi. Sanırım kuşlar bugün 19 Mayıs Atatürk'ü anma , Gençlik ve Spor Bayramını kutluyordu.Bu güzel ve çok anlamlı bayramı kutlayan kuşlar bir süre sonra benim bahçemdeki akasya ağacından arka komşumun bahçesindeki badem ağacına uçtular. Anladığım kadarı ile bugün bütün adadaki ağaçları dolaşıp bu kutlamayı tek tek bütün bahçelerde yapacaklar. Ne mutlu o kuşlara .

 Ben de yazımı bitirmeden tekrar dostlarımın 19 Mayıs Atatürk'ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramını kutlamak istiyorum.

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..