Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Kasım '06

 
Kategori
Felsefe
Okunma Sayısı
601
 

Bugün varız, ya yarın....

Bugün varız, ya yarın....
 

Ne garip, ne ilginç, ne kadar mükemmel ve güzel yaratılmış bir evrende yaşıyoruz. Ama yeni ne ilginçtir çoğumuz bu güzelliğin farkına varamadan, kimimiz farkında olsak bile tadını çıkaramadan yine kimilerimizde çeşitli sebeb ve bahanelerle tüketip bitiriyoruz bize verilen kısıtlı yaşama süremizi.

Yaşadığı dünyanın tadını bildiğini zannedenlerde var tabi ki, onlar hakkaten faciayı yaşıyolar ve bigün gerçegin farkına vardıklarında geç kaldıklarını anlayıp ''nerde yanlış yaptım!'' diye sorgulayabiliyolar bazıları ama dedim ya geç kalınmış bir sorgu oluyo ve belkide ömrümüzü tüketip farkına bile varmakta çok geçikmiş oluyoruz.

Yine çoğumuz geç kalınmışlığın farkına varınca da suçlayacak birileri arar oluyoruz; ''yok gençtik nasıl yaşadık bilemedik'' diyoruz ve işte gerçek suçlu gençlik oluyo, hadi gerçekten yaşı kemale ermiş birinden duysam bunu belki geçmişini bilmiyorum veya evet geçmiş artık işte geç farkına varmış olsun bu da iyidir derim ama, ben bunu daha hayatın başındaki insanlardan duyuyorum ve en sık kullandıkları cümle ''gençken keşke şunu yapmasaydım da şimdi şöyle olmasaydı daha iyi ve mutlu yaşardım belki''.

Sıkça ''belki, keşke'' kelimeleriyle dolu bir cümleyle başlıyorlar ve böyle olacağını kabullenmiş davrandıkları için değiştirmeyi akıl edemiyolar "geçti benden" havasındalar. Şimdi geçti benden havasındaki yaşıtlarımı görünce yaşlanınca ne bahaneler bulurlar acaba diye daha çok merak ediyorum.

Sonra genç yaşlı çoğu insanda ''yok efendim ben hayatımın tadınımı çıkaramadım imkanım yoktu boşa geçirdim'' Burdaki suçluyu hiç anlamıyorum kader mi, para mı, esas oglan mı? Kaderse bi düşünürüm demek ki önüne geçelmez şeyler nasibinde varmış, paraysa ülkemde aç ama yaşamın tadını çıkarmayı parasızda beceren insanlar olduğuna inanıyorum, inancımı bigün araştırmalarla da destekleyecek örneklerinde bulunacağına eminim, yok asıl suçlu esas oğlansa işte orda ipler kopar ve gerçekten ''keşke, belki'' ile yaşanmış bi hayatın acısı yaşam boyunca sürmüştür ve yapacak tek şey olayın tek çözümü esas oğlanda yani insanın ta kendisindedir. Hı! Ama bunu o insana söylediğinizde algılayabiliyosada ''geç kaldım artık benden geçti'' lafını mutlak duyarız yani. Algılaybiliyor olsada farkına vardığım yerden bi başlangıç yapayım demez.

Peki hayatın tadı ne, nerde? İşte bunun cevabı herkesin kendisinde mutluluk ve huzuru nerde nasıl buluyosak iste hayatın tadının farkına varıyoruz demektir ve bulunduğumuz yerin ve zamanın farkına varıp sahip çıkmalıyız.

Bugün varız belki ya yarın, yarını bırakın belki bi saat sonra ne olacağını bilmiyosak hayatı yaşamann farkına vardığımız zaman tadını çıkarmak için tek dakika geç kalmamalıyız...

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

..veya tadın hayatını keşfetmek... Huzur başka bir şey olmalı...Sevgiyle..

Mehmet Arda 
 20.06.2008 14:46
Cevap :
Çok uzun zamandır bakmıyordum bu yazıma ilk blogum.İlk ve heyecanlı günler.Hayatın tadını çıkaralık kesinlikle.Teşekkürler...  20.06.2008 14:52
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 205
Toplam yorum
: 496
Toplam mesaj
: 91
Ort. okunma sayısı
: 4571
Kayıt tarihi
: 11.11.06
 
 

86nın bir kış günü doğmuşum, belki de ondadır kışı çok sevişim .Hayatın gerçeklerini görüp nefret..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster