Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ocak '08

 
Kategori
İnançlar
 

Bugün yaşadıklarımız... ve geleceğimiz...

Bugün okuduğum bir gazetedeki adını açıklayamayacağım bir din adamının yazdığı köşe yazısı ile konuma başlamak istiyorum... Bir bayan soruyor, 33 yaşında iki çocuklu kızı , eşinden ayrıldıktan sonra beş çocuklu evli bir adamla imam nikahlı olarak yaşamaya başlamış... bir de hamile kalmış ... Şimdi anne soruyor, biz bu duruma çok üzülüyoruz sonu ne olacak dini açıdan uygunmu sorularına cevap arıyor...

Din adamı diyorki; eğer evli erkek iki kadına da eşit davranıyorsa bunda bır sakınca yok ..Kur 'an buna müsade etmiş..Gerçi bu zamanda çok evlilik tavsiye edilecek bir durum değil..Ancak (Nisa:3 ) süresi hanımlar arasında eşitliğe özen göstermeyi şart koşmuş, bu yapılamadığı takdirde bir taneyle yetinilmesinin daha uygun olacağını belirtmiştir.Kızı eşinden ayrıldıktan sonra evli bir erkekle imam nikahlı olarak birlikte oluyorsa dine aykırı bır şey yapmamış..Evet beyler; evli beyler imam nikahı kıyarak bır kaç kadınla birlikte olabilirsiniz .dinen aykırı bır durum yok..

Bu arada imam nikahlı eşten dünyaya gelecek bir sürü çocuk ..Evlilik dışı olmuyor mu acaba..bu çocukların ilerdeki hayatları ne olacak..Ne yapalım Kur 'an böyle dıyor..Günah değil..Nasıl olsa türban adım adım yerleşiyor.Nasıl olsa din devletı olma yolunda hızlı adımlarla ilerliyoruz..Ben neden sinırleniyorum..Yok sinirlenmiyorum ..Geleceğimden daha doğrusu yeni neslin geleceğinden MÜTHİŞ endişe duyuyorum.Ancak duygularımı düşüncelerımı yazarak tepkimi ortaya koyuyorum..Elimden ne gelirse de yapmaya hazırım.Batıyı ahlaksız olarak niteleyen ancak evli bir erkeğın bir kaç kadınla imam nikahlı olarak yaşamasının dinen bır sakıncası olmadığını söyleyerek, toplumu bu yola teşvık eden bır anlayış bır görüş....Olmuyor olmuyor...

 
Toplam blog
: 11
: 433
Kayıt tarihi
: 03.02.07
 
 

Hacettepe sosyal hizmetler ve sosyal çalışma bölümü mezunuyum. 22 yıldır shçekte sosyal hizmet uzman..