Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Mayıs '18

 
Kategori
Deneme
 

Bugünkü Hayatta Neleri Yanlış Buluyorum-(1)

Bugünkü Hayatta Neleri Yanlış Buluyorum-(1)
 

 

Askeri polisi yanlış buluyorum:

İnsanları öldürerek kendini koruma olmaz. Ve güvenliği sağlamak için insanlardan ölmeleri istenemez. Böyle bir görev olamaz. Ölmek/Öldürmek değil saldıranı engellemek. Silah değil koruma aracı/sistemleri. Asker/polis değil koruma görevlisi.

Bu nasıl olacak? Bilim, teknoloji bunun için var.

 

İnsanların gerçek şekillerini (olması gereken ölçü) korumayıp güzellikten çirkinlikten bahsetmelerini yanlış buluyorum:

Yapamıyorlar eyvallah ama gerçeği de kabul etmiyorlar. Hanımefendi/beyefendi senin her yaşta vücut ölçülerin ne olması gerekiyorsa (boy şu kadar, kilo bu kadar) o olacak. Artı gerçek güzelliğinde (Var olan güzelliğin/şeklin neyse) olmak için mutlak sağlıklı olman gerekiyor.

“Allah beni böyle yaratmış” Allah seni öyle yaratmadı ki sen kendini o hale getirdin. Allah seni 120 kilo mu yarattı? Normalde kaç olman gerekiyor, 60; ama sen 120’sin ve neden güzel değilim diyorsun, böyle nasıl güzel olunur?

Yalnız bu değil tabi; sağlıksızlığa bağlı sivilce, ten rengi, parlak olmayan görüntü vs. Biraz zayıf ya da biraz kilolu olman seni güzelleştirecekse olur… Ayrıca elbise, gülümseme gibi argümanlar.

“Her şeye rağmen tipimi beğenmiyorum.” Normal şeklini buldun onu beğenmiyorsan yapacak bir şey yok; hele normal haline bir ulaşalım (ancak elbette normal yaş ve durumda normal hal, 90’ına gelmişsin normal hale gelsen nolur)belki yanılıyorsundur; bugün insanların %80’i normal olması gereken halde değil.

Erken yaşta saç dökülmesini yanlış buluyorum:

İnsanların buna neden itiraz etmediğini anlamıyorum. Allah’ın işi diyorlar. Ne Allah’ın işi ya! Bir nedeni var ama biz bulamıyoruz. 20-30 yaşında saç mı dökülür kardeşim o zaman hiç olmasın. Ağaçların yaprakları niye dökülmüyor yahut hayvanların tüyleri? Kesinlikle böyle olmamalı ama bizim bilemediğimiz bulamadığımız bir nedeni var. Sağlık mağlık hikâye saçı dökülmeyenler pek mi sağlıklı yaşıyorlar sanki!

90 yaşının altındaki ölümleri(normal yatağında vadesi geldi diyorlar ya öyle ve bugünkü koşullarda tabii ki) yanlış buluyor ve kabul etmiyorum:  

Normal ölümün bu yaşın üzerinde olması gerekir. Zira olağanüstü bir sisteme sahip insan vücudu bu kadar dayanıksız olmaz. Sağlığına dikkat etmeyip öleni de siz normal ölüm kabul ediyorsunuz. Ben de diyorum ki ölmedi, kendi kendini öldürdü. Normal ölümde vücut tükenir. Biz buna bırakmıyoruz ki, kendimiz tüketiyoruz. Denemek için doğuştan bir sağlıklı kişiyi doktor kontrolünde dört dörtlük sağlıklı bir şekilde yaşatın. Kaza vs hariç 100 yaşından önce ölürse yanıma gelin.

Evliliği yanlış buluyorum:

Çocuk yapma, meşru cinsel ilişki ve yaşam güvencesini bir sisteme bağlayın kimse kimseyle evlenmez. Evliliğin nedeni ahlak. Yaşam güvencesi; insanları kadın erkek diye ayırmayın herkes çalışsın yesin içsin. Bunun için evlenilir mi ya! Çocuk; kimden oldu, Âliyle Ayşe, bitti. Ayrıca iki tarafın birbirini istemesi meşruiyettir. Beraberlik süresi; onlara kalmış, ister bir gün ister ömür boyu, ama bakın onlara kalmış diyorum.

Evliliği yanlış yapan; Sorumlu olma, birlikte yaşama mecburiyeti ve evliliğin ömür boyu sürmesi. Evlilik insanların istediği değil toplumun mecbur ettiği bir şey.

Saygı, namus, ahlak, onur, dürüstlük gibi davranışlar bireyseldir, nasıl bir hayat yaşayacağına kişi kendi karar verir. Kişiye bunlara uyması konusunda yapılan zorlamalar dayatmadır:

Birisinin bana örneğin saygılı olacaksın demesini kabul etmiyorum. Ben bir davranışta bulunurum suçsa kanun gereğini yapar. Hoşuna gitmiyorsa uzak durursun. Yani bu tür şeyler tercihtir. Bizler gelişmiş kültürlü insanlarız davranışlarımız sorgulanamaz. Senin saygısız bulduğun davranışım bir başkasının hoşuna gidiyordur. Hayvanlık hariç tabi, o belli zaten.

Bu “saygı, namus, iyilik, doğruluk…” falan bunların sayısı 50’yi buluyor. Tüm bu kalıplaşmış davranışları kimse bana dayatamaz. Atıyorum “merhametli olacaksın” diyemez. İstersem merhametli olurum istersem olmam o benim kişilik tercihim. Ben bunlarla kendi içimde bir sistem kurarım.

Bunları ölçü alarak kimse benim insanlığımı test edemez. Bunlar uydurma şeyler. Ben yapılan davranışa bakarım, söylenen söze bile bakmam.

Devam edecek.

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..