Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Kasım '14

 
Kategori
Anne-Babalar
 

Bugünkü seslenişim okumayan ailelere

Bugünkü seslenişim okumayan ailelere
 

Elif Şafak bizlerle:)


Biliyorum bu yazıyı okumayacaksınız yine

Ama bu yanlış ve büyük eksiklik

Hiçbir ailenin kendi yapmadığı alışkanlığı

Çocuklarına kazandırma kolaylığı yaşadığı görülmemiştir

Bırakın aileleri öğretmenler de aynı sorunu yaşarlar

En son okuduğum, gençlere yönelik bir kitaptan söz edeceğim sizlere

 

SEVGİLİ KOCA AĞAÇ

Efsaneler

Hikâyeler

Masallar ülkesini gezdikten sonra

Okula dönmek

Çok tuhaf bir duygu

Her şey farklı görünüyor gözüme

Çünkü ben değiştim

Yani

Değişmişim farkında bile olmadan

 

Eskiden üzüldüğüm şeylere üzülmüyorum

Eskiden kızdığım şakalara kızmıyorum

Biliyorum ki başka bir yer var

Buradan daha güzel bir diyar

 

Derslerime çalışıyor

Arkadaşlarımla daha çok zaman geçiriyor

Ve bol, bol kitap okuyorum

Ben burada

Roman okudukça

Hayaller kurdukça

Hikâyeler ve şiirler yazdıkça

Sekizinci kıtada

Bir ağaç yetişiyor

Bir çiçek açıyor

Kurumuş bir dere canlanıyor

Bir kuş ötüyor biliyorum

Kimse inanmasa da

Ben bunun mümkün olduğuna inanıyorum

              (Sakız Sardunya “ismini seven kız”)

Yukarıdaki alıntı

Elif Şafak’ın “Sakız Sardunya” adlı eserinden alınmıştır

Sizi bilmem ama ben bayıldım bu kitaba

Torunum Eylül’e almıştım kitabı

Önce ben okuyayım dedim

Ve 3 saatte okuyup bitirdim kitabı

Elimden bırakamadım da ha

Ve dedim ki

Bu kitabı her genç “anne baba”lar da okumalı

Özellikle kitap okumayı önemsemeyen anne babalar

Evet, özellikle onlar okumalı bu kitabı

Bir gerçek ki

Türk anne babalar kitap okumuyor

Okuyanları ayrı tutuyorum ama bu bir gerçek

Hâlbuki şu da bir gerçek ki

En kolay, okuyan ailelerin çocukları okuma alışkanlığı kazanıyor

Ben bunu kendi çocuklarımda görüyor ve seviniyorum

Siz, okuma alışkanlığı olmayan aileler

Lütfen hiçbir bahaneye sığınmadan önce kendiniz okuma alışkanlığı kazanınız

Sonra da çocuklarınıza bu alışkanlığı kazandırınız

Bakın bu kitabı hazırlayanlardan Doğan Egmont şöyle diyor

“Okumak gelecektir”

Ne güzel bir değerlendirme

Az öğrenen bir toplumuz

Bunun baş nedeni de okumamak

Öğrenme ömür boyu süren bir kazanımdır

Bu da ancak okumakla oluyor

Herkese ömür boyu öğretmen veremeyeceğimize göre

Okuyup, öğrenmek gerekiyor

Saygı ve sevgilerimle

 

 

 

 

 

  

 
Toplam blog
: 1253
: 175
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

1949 yılında Söke Nalbantlar köyünde doğdum. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünden mez..