Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Mart '08

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Bugünlerde ATV-Sabah çok konuşuluyor

Bugünlerde ATV-Sabah çok konuşuluyor
 

Bugünlerde ATV-Sabah çok konuşuluyor, en çok da Sabah konuşuluyor.

Bugün, Milliyet’te Mehmet Barlas’ın transfer ücretini iade ettiğiyle ilgili bir haber vardı (1). Böyle bir gelişmeyi bekliyordum. Mehmet Barlas’ın siyasi görüşlerine ve dönüşlerine hiç katılmasam da bir beyefendi olduğunu hep söylemişimdir (2).

ATV-Sabah’a neden el konulduğunu anlatmıştım (3). Bu yazıda iki görüş belirtmiştim:

Birincisi:
“Sabah ve ATV’yi alma olasılığı olan bazı adlara “siz alamazsınız” diyorlar. Gazetelerde Sabah ve ATV’nin olası alıcılarının adlarını görüyoruz, AKP’ye yakın adlar. Şimdi merak ediyorum: ATV ve Sabah’a bunun için mi el konuldu.”

Bu oldu...

İkincisi:
“Bir tahminimi söyleyeyim, 7 Kasım’da birilerinin satın almasının önü kesilerek yapılacak bir ihale ile ATV ve Sabah satılırsa bu satış iptal olur. Benden söylemesi...”

Satış bir ay sonra oldu. İhale demiyorum, çünkü tek kişilik ihale olmaz. Bu yazdığım olmadı ama ne olacağı belli olmaz.

ATV-Sabah’ın satışından sonra bu konuda başka yazılar da yazdım (4, 5, 6).

AKP hakkında kapatma davası açılınca, o zaman kadar kendini gizlemeye çalışan Sabah olabilecek en büyük puntolarla “Meclisi de kapatın” manşetini attı. Artık Sabah’In rengi AKP’yle aynı olmuştu.

25 Mart 2008 tarihli köşesinde Hıncal Uluç’un tepkisini okuduk: “Zamanlardan "Veda" zamanı!.. Yok canım, Sabah'a veda etmiyorum.. Gerçi burada kalma konusundaki inadım ve kararlılığım giderek zayıflıyor.. Artık çok zorlanıyorum. Hele yazı işlerinde yapılan son değişikliklerden sonra, gazetenin haber sayfalarının "Besleme basın" günlerini hatırlatmaya başlaması beni çok sarsıyor.”

Sabah’ta yazan Emre Aköz adında bir köşe yazarı AKPli olmayan herkese Ergenekon çamuru atıyor son günlerdeki her yazısında. İlhan Selçuk’a hakaretler yağdırınca ağzının payını verme görevi Ümit Zileli’ye düşüyor (7).

Hıncal Uluç’un, Yavuz Donat’ın ve hatta Mehmet Barlas’ın Sabah’ta çok uzun süre kalmayacaklarına inanıyorum. Çünkü Sabah yakında terfi edecektir. Şu anda AKP’nin resmi yayın organı Star gazetesidir, Sabah ise yarı-resmi yayın organı olmuştur. Yakında AKP’nin resmi yayın organlarının sayısı ikiye çıkacaktır. Sabah’ta yazan herkesin bunu kabul edebileceğini sanmıyorum. Hıncal Uluç Sabah’tan giderken Sabah’ı sarsacak sayıda okur kitlesini taşıyacaktır gideceği yere. Bunu sonucu Sabah’ta bir tiraj depremi olacaktır.

Sabah’ın günlük tirajı son bir yılda ne oldu?
(Kaynak: www.medyatava.com)

1 Nisan 2007'de TMSF el koymadan önceki hafta tiraj 529 bin.
22 Temmuz 2007 seçiminden öndeki hafta tiraj 485 bin
Aralık 2007’de satıldıktan sonraki hafta tiraj 417 bin
23 Mart 2008’den önceki hafta tiraj 428 bin

TMSF, Sabah gazetesinin tirajını yüzde 20 düşürmüş. Neden düştü bu tiraj? Örneğin ben, ara sıra Sabah alırdım. Nazlı Ilıcak Sabah’ta yazmaya başladıktan sonra bir kez bile almadım ve almam da.

Bugün Vatan Gazetesi "SABAH İYİCE TUHAFLAŞTI" mançeti altında "Son dönemde temel gazetecilik ilke ve kurallarını bir kenara bırakan Sabah; AKP’nin resmi yayın organı” oldu" demiş.

ATV-Sabah süreci yalnızca medyaya özgü bir süreç değildir. Ülkemizde siyasette kötüye gidişin de bir yansımasıdır.

(1) Barlas, transfer ücretini iade etti (Milliyet, 29-3-2008): http://www.milliyet.com.tr/default.aspx?aType=HaberDetay&Kategori=ekonomi&ArticleID=510765&Date=29.03.2008&ver=64
(2) İki beyefendinin "Yorum Farkı" (2-4-2007): http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=33673
(3) ATV ve Sabah’a neden el konuldu? (9-9-2007): http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=62549
(4) ATV-Sabah yazıları 1: Kasım ayındaki ATV-Sabah ihalesi çok katılım var diye ertelenmemiş miydi? (5-12-2007): http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=79386
(5) ATV-Sabah yazıları 2: Bir taşla üç kuş (6-12-2007): http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=79393
(6) Serpil Yılmaz’ın Milliyet'teki ATV/Sabah yazısı daha çok ses getirmeliydi (18-1-2008): http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=86763
(7) 32. Gün'de ateşli tartışma (Milliyet, 28-3-2008): http://www.milliyet.com.tr/default.aspx?aType=SonDakika&ArticleID=510503&ver=49

Blognot: Milliyet Blog’da bu yazıyı yayımlamak için işlemlere başladığımda bir an kararsız kaldım. Hangi kategori olmalıydı:
- Basın Yayın/Medya
- Siyaset
Siyaset’in daha doğru bir kategori olduğuna karar verdim. ATV-Sabah süreci tamamen siyasidir.

Ankara, 29 Mart 2008

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..