Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Haziran '09

 
Kategori
Teknoloji
 

Bugünlerde Yeni Bir Dizüstü Almak İsteyenler Lütfen Okuyun..!

Bugünlerde Yeni Bir Dizüstü Almak İsteyenler Lütfen Okuyun..!
 

Yaklaşık 4.5 yıl önce Dell Inspiron 5150 dizüstü bilgisayarımı satın almıştım. Geçen bunca yıl içinde Dell dizüstüm bana hiç süpriz yaşatmadı. Dayanıklığı ve performansıyla hep göz doldurdu. Hatta sevgili oğlumun son 1 yıldır yaptığı Çin işkencelerine bile dayanmayı becerdi.

Ancak bu durum geçen hafta içinde maalesef değişti. Dell dizüstü bilgisayarımın adaptör girişinde sorun oluştu. Sonradan öğrendiğim bu sorunun bana özel olmadığı, uzun kullanımların ardından bu seride bu problemin ortaya çıktığıydı. Doğal olarak öncelikli tamir yolunu denediysem de yaklaşık 200TL' yi bulan tamir masrafı nedeniyle bundan vazgeçtim. Geriye yeni bir düztü almaktan başka bir seçenek kalmamıştı.

Diğer satın almalarında olduğu gibi öncelikle ihtiyaçlarımı belirledim:

-LED aydınlatmalı ekran,
-250GB veya 320GB disk,
-Intel Core2 veya Core Duo işlemcili, 2GH işlemci hızı,
-3 veya 4GB DDR2 veya DDR3 bellek,
-512MB veya üzeri belleğe sahip, orta performanslı bir ekran kartı,
-En az 3 veya 4 USB port,
-HDMI çıkış,
-Yerleşik web kamera, en az 1.3MP ve yüz tanıma fonksiyonu,
-Gelişmiş ses ve hoparlör sistemi,
-En az 2.5 veya 3 saatlik pil süresi sunan 6 hücreli pil yapısı,
-15.4 veya 15.6" ekran, minimum 1280x800 piksel çözünürlük,
-MS Vista Home Premium İşletim Sistemi,
-Çoklu kart okuyucu,
-Kablosuz haberleşme standartlarının tamamı 802.11a/b/g/n ve Bluetooth,
-Göze hoş gelen güzel bir tasarım.

Herkesin parası çok değerli, doğal olarak benimki de. Böyle olunca herkesin aklıma ilk gelen verdiği parayla maksimum donanım elde etmek.Bunun diğer anlamı fiyat/performans oranı yüksek bir ürün almak. İlk tespitim düşen fiyatlar nedeniyle Core Duo işlemcili bir dizüstü almak yerine Core2 Duo işlemcili bir bilgisayar almanın daha mantıklı olduğuydu. Bu nedenle Core2 Duo işlemcili modellere yöneldim. Yaklaşık 3 gün boyunca araştırmalarım sürdü. Bu araştırmaların ilk etabında adayım Samsung' un SAMSUNG NP-R 510FS04TR modeli oldu:

http://www.hepsiburada.com/samsung-np-r-510fs04tr-core-2-duo-p8400-2.26ghz-3072gb-320gb-tasinabilir-bilgisayar/productDetails.aspx?categoryid=98&productid=bd72743

2.26GHz' lik Core2 işlemcisi ve diğer bileşnleriyle güzel bir cihaza benziyordu. Ayrıca kampanyada olması nedeniyle de oldukça cazip bir fiyata satılıyordu. Ancak araştırmalarımın ikinci etabına geçince yeni gözdem Samsung' u çabuk unutturdu bana. ABD' nin dünyaca bilinen markası IBM' in bilgisayar kısmı Çinlilere satındığında Lenovo ismiyle kendini duyurmaya başlamıştı. IBM bu sektördeki tecrübesi gerçekten çok fazla. Bu nedenle bu seçimi yaparken markanın Çinlilerin yönetiminde olması nedeniyle kalite anlamında en ufak bir tereddüt yaşamadım.

Lenovo,nun IdeaPad serisinden 530 ailesine ait olan bu model sahip olduğu donanım özellikleriyle Samsung' un üzerinde bir konumdaydı. Samsung' un sadece işlemcisi Lenovo' ya göre biraz daha hızlıydı. Ancak Lenovo' nun daha gelişmiş NVidia 9600 serisi 1GB belleğe sahip ekran kartı ve DDR3 bellekleri kullanması onu daha iyi bir noktaya konumluyordu. Ayrıca daha iyi bir tasarıma sahip olduğunu söylemekde de fayda var.

Tabii zenkler ve tercihler tartışılmaz.Ancak ben verdiğim paraya ve aldıklarıma bakarım diyorsanız ve kafanızdaki bütçede 1500 TL civarında ise Lenovo' nun bu modeli gerçekten aldığı parayı hakeden bir seçim olacaktır. Açıkcası ben kullanırken oldukça keyif alıyorum. Bu arada en iyi satın alma seçeneğini Gold Bilgisayar' ın sunduğunu söylemekte fayda var.

Lenovo Y530 59-020669 dizütüne aşağıdaki yoldan erişebilirsiniz:

http://gold.com.tr/urunozelyeni.asp?ID=83821&ad=LENOVO-Y530-59-020669-T6400-3GB-320GB-VHP-15.4-Tasinabilir-Bilgisayar

Saygılarımla.

 
Toplam blog
: 410
: 3283
Kayıt tarihi
: 13.04.06
 
 

Bilgisayar, elektronik, internet alanındaki son gelişmeler. Tüketici elektroniğindeki trendler. Otom..