Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ağustos '09

 
Kategori
Tarih
 

Bugünü Görselerdi....

Bugünü Görselerdi....
 

Yolumuz düşerse uğramadan geçmeyelim...


Arkadaşım göndermiş...E-postalarımdan birini, sizlerle paylaşmak istedim.Yazı, Afyon-Sandıklı arasındaki, Albay Reşat Bey- Çiğiltepe Şehitliğinden söz ediyor.Ben de dahil çoğumuzun varlığından haberdar olmadığımız...

Atatürk, 27 Ağustos 1922'de 57.tümen komutanı Albay Reşat Bey'e "Sincanlı ovasından Dumlupınar'a tüm yolların önündeki en staretejik engel olan Çiğiltepe'nin düşmandan temizlenmesi"emrini veriyor.Sabah 10 sıralarında, Atatürk telefonda, o tepenin hemen alınması gerektiğini bildiriyor Albay'a.Bir sonraki telefonda ne zaman alınacağını soruyor Atatürk.Kumandan"yarım saat sonra alacağız komutanım"cevabını veriyor.Yunan komutanı Trikopis de oranın önemini bildiği için, en taze ve güçlü birliklerini oraya yığıyor.Atatürk"ün 3. telefonuna çıkan bir subay "komutanım Albay Reşat Bey size bir not bırakarak intihar etti, okuyorum"diyor."Yarım saat zarfında bu tepeyi almak için söz verdiğim halde sözümü yerine getiremediğimden dolayı yaşayamam."

15 dakika sonra, Atatürk'e şöyle bir haber veriliyor telefonda: "Çiğiltepe alınmıştır, komutanım.Düşman yüzlerce ölüsünü bırakarak Sincanlı ovasına doğru kaçıyor."

Düşünüyorum...Atalarımız; ülkemizin bugünkü durumunu, birbirimizi ötekileştirmemizi topraklarımızın, kuruluşlarımızın talan edilmesini, yarınından endişeli insanların isteyerek, istemeyerek ülke için oynanan oyunlara alet olmasını ; o günlerde öngörseler, bilselerdi, yine de o yüce duygular için can verirler miydi acaba diye.

Bildiğim bir şey var, o da; onlar bizden çooook ötelerde çoook yukardalarmış insan olarak.Bizler onların mübarek tırnakları olamayız.Köpük partileri içinde sergilenen rezillikler, üç kuruşluk çıkar için vatana hainlikten çekinmeyen güruhlar, neme lazımcı, tembel, hazırcı çoğunluklar...Ben yine de bugünkü gençlikten, sağ duyulu gerçek vatansever azınlıktan umutlu olmak istiyorum.

Ne oldu bize de; bu günlere , bu hale geldik diye sorgulayan, cevap arayıp bulmaya çalışan kaç kişi kaldık dersiniz.

 
Toplam blog
: 307
: 1382
Kayıt tarihi
: 08.08.07
 
 

Emekli Türkçe öğretmeniyim.Şimdi Marmara Üniversitesi bünyesinde bulunan, Atatürk Eğitim Enstitüsü ..