Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Haziran '07

 
Kategori
İlişkiler
 

Bukalemunlar

Bukalemunlar
 

Hani bazı insanlar vardır. Her yerde görürüz. Arkadaş ortamında, işte, komşuluklarda.... Nabza göre şerbet verirler, köprüyü geçene kadar ayıya dayı derler. Asla mahçup olmazlar, utanmazlar. Anında şekil değiştirirler. Araziye uyum sağlarlar. Bukalemun gibi yani. Her renge bürünebilirler.

Nasıl olur, nasıl yaparlar hiç anlamam. Güzel güzel sohbet ederler. Bir konu hakkında konuşurken sizinle hemfikirdir. Üç beş dakika sonra, başka biri gelir sohbete dahil olur. Bir bakarsınız karşı fikri savunan kişiylede hemfikirdir.

Alışveriştesiniz mesela, en yakın arkadaşınız bir bluz beğendi. Bakarsınız olmamış, güzel durmamış. Daha siz yok olmadı demeye kalmadan, atılır hemen. Bluzun yakasını çekiştirir, kollarını düzeltir, bu arada sürekli ne kadar güzel olduğunu anlatır. Bluzu alır arkadaşınız ve hemen hergün zevkle giyer. Güzel değil dediğiniz zamanda kızar size.

İş hayatındada vardır böyleleri. Arkasından tonlarca laf söylediği kişi gelince birdenbire en yakınıymış gibi davranmaya başlar.

Arar ''hadi şuraya gidiyoruz; o, bu, şu var'' der. Ben onu sevmiyorum dersiniz ''Boşver, arabası var gezeriz, '' olur. Sürekli arkadan konuşup, yüzlere gülücükler dağıtırlar. Hemen herkesle aynı fikirdedirler. Tek amaçları insan kullanmaktır ve bundan ayrı bir zevk alırlar. Hatta bazen insanları birbirine düşürmek bile eğlencedir onlar için. Hayatları bu çerçevede döner durur.

Zaman mı bunu gerektiriyor, insanlar mı böyle bilemiyorum. Ben bu tarz insanları eski zamanlarda padişahları eğlendirmek için ortalıklarda dolaşan soytarılara benzetiyorum. İlginçtir onların o halleri bana çok komik geliyor. Çünkü, kendi fikirleri yok, zevkleri yok... Hayata katabilecek bir işlevleri yok. Binlerce karaktere bürünebiliyorlar. Güvenilmez ve entrikacılar. Her zaman farklı konuları vardır.

Kötü mü, iyi mi, nasıldır derseniz; bilmiyorum... Çünkü ben onları nitelendiremiyorum.

Bir de bu yaptıklarına gerekçe olarak, çok sağlam bir tezleri vardır. ''Doğru söyleyeni dokuz köyden kovarlar.''

 
Toplam blog
: 265
: 642
Kayıt tarihi
: 15.01.07
 
 

1974 İstanbul doğumluyum. Yüksekokul mezunuyum. Bursa'da yaşıyorum. Her zaman yazıp defterler, aj..