Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Eylül '07

 
Kategori
Dilbilim
 

Buldozer, yoldüzler!..

Buldozer, yoldüzler!..
 

Cumhuriyet gazetesi, türkçeni koru ilavesi vermiş: Bundan sonra böyle konuşun demiş, sağolsun.

Buldozer: Yoldüzler

fotokopi: Tıpkıçekim

Buldozer lazım oldu, aradım; bana bir yoldüzler gönderebilir misiniz dedim. Çocuk, "abi patron yarım saat sonra gelecek,o zaman ara" dedi. İki dakika sonra aradım; aynı çocuk çıktı. " Evladım, bana acil bir buldozer lazım" dedim 10 dakika sonra buldozer kapımdaydı!

fotokopi çektirmem gerekiyordu, evrakları alıp gittim fotokopiciye, " bunların tıpkıçekimini yap, yarın gelip alacağım" dedim. Ertesi gün gittiğimde hiç bir şey alamadım. çocuk herkese sormuş, tıpkıçekimin ne olduğunu anlayamamış. Bendenizin işi de aksadı tabii..." Evlat, şunların fotokopisini" çek" dedim, bir çay içene kadar iş bitti.

Cumhuriyet, madem bir iş yapacaksın;doğru dürüst yap! Ben senden sözlükte bulacağım cevapları istemiyorum; bilhassa gençlerin diline dolanmış sözcüklere karşılık bulun. Bu iş vakit geçip te sözcük yerleşince de olmuyor. Karşılık hemen bulunmalı. Kullanım başladıktan sonra, geçmiş olsun... O kelime bize girdi!

Tiki'ye baktım,yoktu!

 
Toplam blog
: 288
: 1185
Kayıt tarihi
: 18.01.07
 
 

Kendi halinde yazar, çizer, çapraz bulmaca çözerim. İki yüzyıl, bir binyıl gördüm. En sevdiğim hoca ..