Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Kasım '06

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Bülent Ecevit’in soyadı

Bülent Ecevit’in soyadı
 

İnebolu-Kastamonu yolu üzerinde Küre’ den sonra adı Ecevit olan küçük bir yer vardır. Seksenli yıllara kadar yol buradan geçerdi. Ecevit, ulaşımın zor olduğu zamanlarda da önemli uğrak yerlerinden biriymiş. Ecevit’ te çok büyük bir han vardı. Ahşaptan yapılmış olan han benim en son gördüğüm seksenli yıllarda oldukça viran bir durumdaydı. Burada mola verilir ve çorba içilirdi. Ecevit Çorbası çok meşhurdu o zamanlar.

Yetmişlerde buradan Küre girişine kadar bir tünel inşaatı başlamıştı. Daha tünel yapılırken adını koymuştuk: Ecevit Tüneli... Tünel yapıldı ama hiçbir zaman kullanıma açılmadı. Önce iki taraftan açılmaya başlayan tünelin iki ucunun buluşmadığı dedikoduları oldu. Daha sonra güvensiz olduğu için kullanılmadığı söylendi. Hatta sırf adı Ecevit olacağı için açılmadığı bile iddia edildi. Yıllarca yolun kenarında öylece durdu ve sonunda birkaç yıl önce kapatıldı. Artık orada bir tünel yok. Ecevit Tüneli ülkemizdeki yanlış yatırım örneklerinden bir olarak tarihteki yerini aldı.

Ecevit yol üzerinde olmamasına karşın bizim oralarda hala çok iyi bilinen bir yer. Bülent Ecevit’ in babasının bir zamanlar Kastamonu milletvekili olduğunu düşünürsek soyadlarının buradan gelme olasılığı çok yüksek. Bu konuda bilgisi olanlar varsa onların paylaşmasını sağlamak için bu yazıyı yazdım.

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..