Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Kasım '10

 
Kategori
Etkinlikler / Festivaller
 

Bülent Ortaçgil

Bülent Ortaçgil
 

Lise yılları. Sene 1993-94. Büyük bir hayranlıkla Bülent Ortaçgil ve Fikret Kızılok şarkıları dinliyorum. Zaman geçiyor. Tarih 04/11/2010. Kadıköy de Bülent Ortaçgil konserindeyim. İlk gençliğin coşku ve duygusallıklarıyla dinlediğim ustayı, 16-17 yıl sonra canlı dinlemek çok duygulandırdı beni. O yaşlardaki cehaletim ve yüzeyselliğimle farkedemediğim , o büyük gözlem yeteneğiniyle, algılamadaki derinliğiyle, eleştirideki pervasızlığıyla ve insanı masallar ülkesine götüren çocuksu güzelliğiyle, dün akşam ki konserde karşılaştım büyük sanatçı Bülent Ortaçgil'in. Doğallığı, kendi oluşu, seyircisine olan saygısı ve sevgisi beni bir kez daha hayranlığın doruklarına çıkardı

Türkiye'nin sosyal sorunlarına bakışı, çevremize, doğaya, kendimize dair gözlemleriyle şarkı sözleri bir bilgenin veciz sözleri gibiydi. Konserde değil de bir bilge kişinin öğretilerinin verildiği mistik bir ortamda hissettim kendimi. Adeta boyut değiştirdim. İnsanı, kendisini yargılamaya, kararlarını gözden geçirmeye sevk eden bir süreçti bu. Yüreğimin, ruhumun ve aklımın yıkandığını hissettim şarkılarıyla.

Kendimi sürekli bir gülümseyiş içinde buldum konser süresince. Kimi an güldüren beni, toplumsal yaralarımıza mizahi yaklaşımları oldu. Kimi an da çizgi film seyrederken duyduğum heyecan ve hazzı yaşadım. Düşünerek eğlenmek ancak böyle olur herhalde.

Bu büyük sanatçımızın, şarkılarını söyleyerek dahi bir üniversite kürsüsünde ders verebileceğini geçirdim içimden. Şarkıları o kadar gerçekçi ve o kadar bilimsel çünkü. Sözlerin içinde hayatı yakalıyorsunuz. Bu düşüncelerle tüm albümlerini almaya karar verdim. Keşke gençlerimize, popüler kültürün yok etmeye çalıştığı zavallı taze beyinlerimize Bülent Ortaçgil dinletebilsek. Belki fikirsizlikten, tembellikten, çıkarcılıktan ve günlük hesaplardan kurtarabiliriz onları.

Ayrıca bir şeyi daha ifade etmeden geçemeyeceğim. Bülent Ortaçgil'in yakın arkadaşı olan Fikret Kızılok'u konserin tüm seyri boyunca yad etmesi, onurlandırması en büyük erdemlerden olan vefa ve alçak gönüllüğü temsil ediyordu benim için.

Çok teşekkür ederim sevgili hayat hocam Bülent Ortaçgil. Muhteşem felsefen, sevecenliğin ve mükemmel müzik ziyatinle beni onurlandırdın.

 
Toplam blog
: 2
: 375
Kayıt tarihi
: 05.11.10
 
 

Duygu ve düşüncelerimi, okumayı seven ve farkındalığı yüksek okurlarla paylaşmak amacıyla buradayım...