Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Nisan '14

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Bulgur ve arkadaşları

Bulgur ve arkadaşları
 

Makarna, pilav, fasulye, nohut. İnsanoğlunun temel besin maddelerinden. Maharetli eller ve uyumlu malzemelerle birleşince oluşan keyif şöleni. 

Yemek için yaşamak felsefesini kabul eden bir kültürden geldiğimden midir bilemem ancak yemek yapmakda, onu yemek kadar lezzetli ve keyifli birşey oldu benim için üniversiteye başladığımdan beri. Bulgur pilavına eklediğim her yeni malzemenin artırdığı renk beni dahada etkiledi. Adeta binbir surat gibi davranan tahıllardan bulgur beni çok şaşırtıyordu. Verdiğim emeğin karşılığını fazlasıyla almak beni ona bağladı. Bulgur, biber salçası ve soğan bir araya geldiğinde sankı olağanüstü birşeyler oluyordu. Aralarından birisini eksik bıraktığımdaysa adeta arkadaşlarının yokluğunu protesto edercesine başka bir tada bürünüyorlardı.

Meselenin diğer halkaları olan makarna, tavuk ve fasulyede işin içine girince kendi tariflerimi yazmak kaçınılmaz oldu. Ne de olsa söz uçar yazı kalır diye boşuna söylememişdi eskiler. Böylece kayıt altına almaya başladığım tariflerimede eğlenceli isimler koymayı ihmal etmedim tabiki. Ve sonra bir baktım ki, hayatımda önemli bir yer kaplamaya başlamış yemek yapmak. Bazen bir terapi, bazen bir keyif ama çoğunlukla mutluluk kaynağı ve tabiki daha iyi beslenebilmek için bir çabadır yemek yapmak. 

Okul bitene kadar kendimi geliştirebildiğim kadar geliştirmek istiyorum mutfak sanatlarında. Kim bilir belki bir gün öğrencinin yemek sırları diye bir kitaba bile dönüşür bizim tarifler. Olur mu olmaz mı bunu zaman gösterecek ancak şurası bir gerçek ki hayatın incelikleri ve mutluluk küçük şeylerde saklıdır. 

Basit yaşayın, küçük şeylerden mutlu ve inceliklerin farkında olun. Ve tabiki yemek yapmakdan, denemekten hiç çekinmeyin. Yiyin yiyebildiğiniz kadar.

Ee ne demişler ' Yemek buldun ye, dayak buldun kaç! ' 

 
Toplam blog
: 18
: 696
Kayıt tarihi
: 10.04.08
 
 

18 Yaşında bir universite öğrencisiyim. Yazmayı seviyorum. Bu alanda kendimi geliştirmek için onl..