Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Aralık '06

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Buluşma gecesini abartmayalım isterseniz kızlar!!?

Buluşma gecesini abartmayalım isterseniz kızlar!!?
 

Hani şu 13 Ocak.2007 tarihli buluşma planımız var ya?!! Hani blog yazarları olarak bir araya geleceğiz, muhtemelen yiyeceğiz içeceğiz (sanırım ev sahiplerimiz bir şeyler ikram edeceklerdir hee?), dedikodu kazanlarını kaynatacağız, telefon numaraları alıp vereceğiz, vs..Böyle bir organizasyon olunca bayan blog yazarı arkadaşlarıma şu çağrıyı yapmadan edemedim:

SEVGİLİ BAYAN ARKADAŞLARIM, LÜTFEN GİYİM KUŞAM OLAYINI BARTMAYALIM VE ŞİMDİDEN PANİĞİNE GİRMEYELİM! J

Hoş?!! Ben bu çağrıyı yapsam n’olcak? Pek çok hanım arkadaşımız şimdiden başlamıştır ‘’Acaba ne giysem’’ sorusuna cevap aramaya..Eldeki ihtimaller çoktan gözden geçirilmiş ve hatta stok mevcudunun yeterli bulunmadığı durumdakiler için (böylesi durumlarda hiçbir hatun kişinin stoku yeterli gelmez zaten) ilk olağan alış veriş programına konulmuştur bile ihtiyaç duyulanların listesi..Kimileri için ‘’Tanrım beni baştan yarat’’modeli komple bir yenilenme stratejisi geliştirilmiş..Kimileri içinse sadece eksik olan etek, bluz, makyaj malzemeleri, takılar, ayakkabılar falan belirlenmiştir. Birkaç kalem eksiği bulunanlar şanslılar! Evdekilerle bir şekilde kombine etmek mümkün..Ama komple bir değişim ve tazelik arayışında olanların işi çok zor. Bayan olduğum için biliyorum ki ‘’Ha vallahi, ha billahi (bu babamın lafıydı bu arada)’’ çok zor! Çünkü her kadın alışverişe çıktığında illaki kafasında bir renk, bir kesim, bir model belirleyip çıktığından ve askıda bulunanlar kafamızdaki modellerle bire bir uyuşmadığından (eğer bir mucize hasıl olmazsa), ancak ve ancak tüm ihtimaller gözden geçirilmek suretiyle (ki bu bazen günler sürebilir), en sonunda kafamızda belirlediğimiz modele en yakın olan modelde karar kılınarak bu sorun bir şekilde halledilir. O nedenle hemcinslerime naçizane tavsiyem (tecrübeyle sabittir ki; çok işe yarıyor), alışverişe boş kafayla çıkmaları! Boş kafa derken, hani, kafada bir model belirlemeden çıkmayı kastediyorum sadece!

Bırakın kendinizi raflarda veya askılardaki modellere arkadaşlar!

Bırakalım daha doğrusu! Adamlar üşenmemiş çizmişler! Kesmişler! Hepsi okumuş çocuklar neticede! Dünya kadar renkte ve modelde bir sürü giysi doldurmuşlar dükkanlara. Ne alemi var içimizdeki gizli stiliste (sadece kendi kafamızda) bir tasarım yaptırıp, mağaza mağaza, dükkan dükkan (olmayana ergi metoduyla) dolaşıp, ayaklar şiş vaziyette eve mutsuz ve (belki de eli boş) dönmenin? Ne alemi var kardeşlerim? Bacılarım??!

Erkek olan arkadaşlarımız pek anlam veremeyeceklerdir bu yaptığım çağrıya ama ben bir hatun kişi olaraktan, bu tip organizasyon telaşelerini çoook iyi bilirim. Bir panik, bir kıyamet!

Neyse!?? Niyeyse!?? Ne olacaksa yani!??

Bunu biz de bilmeyiz inanın (kadınlar olarak demek istiyorum)! Bunun sırrına eren bir kişi yoktur daha herhalde ama benim en çok takıldığım sorulardan biri de aslında şudur:

Biz kadınlar, bütün bir gardopu yere indirerek, hepsini tek tek denedikten sonra (hatta aynanın önünde fır dönüp, kendimize sıkça delici bakışlar fırlattıktan sonra), neden hep en baştaki ihtimali değerlendiririz? Neden ilk aklımızdan geçirdiğimiz ihtimali uygulamaya koymadan önce böyle bir hamallık yaparız da, yatak odamızdaki dolaplar, çekmeceler komple boşalır?!! Neden giysilerin nerdeyse tamamı yerlere ve yatağın üzerine saçıldıktan sonra, bir de onları tekrar geri toplamakla uğraşırız her zaman?!!

Gerçi laf aramızda, ben böyle telaşeleri bırakalı çook oluyor! Çok uzun zamandır denemiyorum artık ‘’o bluz buna uyar mı, altına bu ayakkabı gider mi, üstüne acaba bu kolyeyi mi taksam, vs’’..

Yaşlandım mı nedir? Ya da ortalıktaki çıtır kızcağızları görünce boşuna uğraşmayayım psikolojisine yenildiğimden midir bilinmez, boşladım epeydir böyle telaşları..

Ama bu telaşı şimdiden yaşayan pek çok hemcinsim olduğundan öylesine eminim ki, o nedenle bunları sesli düşünmeden edemedim! O nedenle çağrıda bulunma ihtiyacı hissettim. Hani demek istiyorum ki:

Sevgili hemcinslerim..Ben gibi, bizler gibi, abartma eğiliminde olmayanlara acıyınız ve sırf bizi düşünerekten çok fazla süslenmeyiniz! Aklınıza ilk gelen esvabı sırtınıza geçiriniz ve bunu söyleyerek fevkaledenin fevkinde bir destekte bulunmakta olduğumu da gözardı etmeyiniz! Çünküüü, ben bi taraftan beni ve ben gibileri kurtarmaya çalışırken (gölgede kalmayalım diye), diğer taraftan da sizi boşuna bir hamallıktan da kurtarma gayreti içersindeyim!

Bu değerli gayretlerimden ötürü söz konusu buluşma gecesinde hemcinslerim olarak bana özel bir plaket neyim takdim etmeyi veya çiçek neyim yollamayı düşünürseniz, hiç zahmet etmeyiniz! Bizzat ‘’Leyla’yı kalkındırma Vakfı’na’’ bağışta bulunuz ki, söz konusu bağışlarınız bizim dev buluşmamızda sizlere üzerimde afilli bir esvap olaraktan geri dönsün ve gözlerinizi yuvalarından uğratan bir şıklıkta çıkabileyim karşınıza!..

Korkmayın canııım! Şaka! Sadece şaka! ‘’Hoca verir talkını, kendi yutar salkımı’’ deyiminin uygulamalı açıklamasını yapma niyetinde değilim! Söz!

Ama siz siz olun, gene de benim ‘ilk akla gelen kıyafeti geçirip gelin’’ önerimi atlamayın!

Duacım olacaksınız, duacım...

 
Toplam blog
: 117
: 2206
Kayıt tarihi
: 22.06.06
 
 

1969 İstanbul'unda açmışım gözlerimi bu dünyaya... Ege Üniversitesi Basın Yayın Yüksekokulu, şimd..