Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Kasım '10

 
Kategori
Anılar
 

Buluşma

Geçtiğimiz Cumartesi günü benim için çok farklı bir hafta sonu oldu. Yıllardır görmediğim arkadaşımla buluşacaktım.

Bilgisayar ve teknolojinin nimetlerinden faydalandım. Öylesine , iş olsun diye arkadaşımın adını facebook'a 'ara'bölümüne yazdım.

Adını karşımda görünce çok şaşırdım. Fotoğrafını tıklayınca daha da şoke ooldum. İşte ta kendisi!. Hemen mesaj gönderdim. Yanıt çok kısa zamanda geldi. Hafta sonu buluşacaktık. Çok heyecanlıydım. Acaba değişti mi, nasıl karşılıyacak, ... kafamda bir sürü soru işareti vardı. Az değil tam otuz yıl geçmişti.

Üniversite de öğrenciyken kaldığımız yurtta ranzalarımız komşu idi. Bir yıl aynı odayı paylaştık.. Odamızda altı kişiydik. Herbirimiz Türkiye'nin farklı köşelerinden gelmiştik. Sevinçlerimiz, hüzünlerimiz hep ortaktı.

Hep birlikte akşam günlük gazeteleri okur , yorumlar yapar, bazen tartışır bazen aynı düşünceleri savunurduk. Hepimiz kendi çapımızda Dünya'yı kurtarırdık. Tabi önce vatanımızı.

Yurtta sıcak sularımız akmadığı zaman söylenir, kızardık. O zamanlar iletişim çok zor. Ailelerimiz arayınca anons edilirdi. Bizler de koştururduk. Telefon kesilmeden yetişmek için. Şimdiki gibi cep telefonu yok.

Gençler bu yazımı okuyunca çok şaşıracaklar. Her şey ne çabuk değişti. Yenilikler çok güzel. Tabi gerektiği gibi kullananlar için. O günlerden bu günlere geldik. Şimdi öğrenci yurtları da modernleşti. Yurtlarda Çamaşır makinesi, buzdolabı var. Tek, iki, üç kişilik odaları da mevcut.

(Öğrencilere yurt çıkarsa tabi ki) .Bizler çamaşırlarımızı elimizde yıkardık. Ranzaların arasına ip gerip kuruturduk.

Yine de çok mutluyduk. .

Kararlaştırdığımız saatte arkadaşımla buluştuk. İnanın hiç değişmemiştik. Eşlerden, çocuklardan bahsettik. Yıllar ne kadar çabuk geçmişti. Anne ve babalarımızı kaybetmiştik. Yaşamın acı gerçeği.

O güzel günlerimizi andık. Biraz hüzünlendik, biraz gülümsedik. Dört saat nasıl geçti anlamadık.

Bayramdan sonra tekrar buluşmak üzere ayrıldık.

Dilerim sizler de benim gibi eski dostunuzla karşılaşırsınız...

 
Toplam blog
: 49
: 816
Kayıt tarihi
: 14.06.07
 
 

Emekli matematik öğretmeniyim. İzmir'de yaşıyorum. Okumayı çok seviyorum. ..